CFR SA a lansat licitaţia pentru lucrări de reparaţii la Podul Constanţa. Cum a fost „reparat“ provizoriu cu ipsos

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de reparaţii şi consolidare a podului de cale ferată de la km 4+327, situat pe magistrala Bucureşti - Constanţa.

Valoarea totală estimată a contractului este de 3.491.363 lei fără TVA, din care 101.175 lei pentru servicii de proiectare şi 3.390.188 lei fără TVA pentru execuţia lucrărilor, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 7 mai 2019, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.30, iar durata contractului este de 8 luni de la semnare, din care2 luni pentru proiectare şi 6 luni pentru execuţie.

„Dat fiind faptul că podul feroviar de la km 4+327 reprezintă unobiectiv de utilitate publică, cu o importanţă deosebită atât pentru traficul feroviar, cât şi pentru cel rutier, CFR SA a analizat şi a stabilit un program de lucrări astfel încât, în perioada execuţiei, să nu intervină modificări majore de trafic nici în circulaţia trenurilor, nici în circulaţia rutieră”, anunţă CFR SA.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP/SICAP).

Compania menţionează faptul că, în cursul anului 2018, CN CF CFR SA a urmat etapizat toate procedurile legale pentru demararea lucrărilor de reparaţii şi consolidare a acestui obiectiv.

La un pas de tragedie, „reparat“ cu ipsos                                

Podul Constanţa din nordul Capitalei a intrat în atenţia publică în luna aprilie 2018, când un ONG a atras atenţia că podul este într-o stare avansată de degradare, nemaifiind reparat de la finalul anilor ’80. Peste acest pod trec zilnic zeci de trenuri, iar pe sub el trec mii de oameni, în maşini, tramvai sau autobuz.

Podul Constanţa a fost construit în anul 1938, în doar 5 luni, şi nu a avut parte de reparaţii decât la finalul anilor ’80, scria ARCEN. Conform experţilor, starea actuală este mai mult decât îngrijorătoare. „După construcţia Magistralei 4 de Metrou podul nu a avut parte de nicio expertiză sau reparaţie. Pe bulevardul de dedesubt trec zilnic zeci de mii de oameni; sunt două linii de tramvai, două de troleibuz, o linie de autobuz şi două benzi de circulaţie pe sens. Pentru a evita o tragedie este necesară oprirea de urgenţă a traficului, punerea în siguranţă a traficului feroviar, demararea unei expertize tehnice şi demararea unor lucrări de consolidare”, precizează aceştia.

Ulterior, CFR a anunţat că va derula în luna mai lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, însă până atunci s-a găsit o soluţie de compromis pentru a băga sub preş adevăratele probleme ale structurii: le-au mascat cu ipsos. Specialiştii spuneau că această lucrare are valoare structurală zero, deci pericolul ca stâlpii să cedeze în orice moment este încă prezent.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite