Autostrada Lugoj – Deva: al treilea lot a intrat în construcţie. Vom putea circula pe autostradă în primăvara lui 2016

Autostrada Lugoj – Deva: al treilea lot a intrat în construcţie. Vom putea circula pe autostradă în primăvara lui 2016

Utilajele au decopertat terenul, la ieşirea din Dobra. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Al treilea lot al autostrăzii Lugoj – Deva a intrat în construcţie. Lucrările la tronsonul rutier al A1 au început în comuna Dobra din judeţul Hunedoara, unde viitoarea autostradă A1 se va intersecta cu DN 68A Deva – Timişoara.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Lucrările pe cel de-al treilea lot al autostrăzii Deva – Lugoj, în lungime totală de circa 100 de kilometri, au demarat în zona localităţii Dobra. Până în prezent, utilajele constructorilor au făcut excavări pe aproximativ cinci kilometri de teren, de la ieşirea din Dobra spre satul Teiu.

Contractul de proiectare şi de execuţie al tronsonului de autostradă care se va întinde între Ilia şi Coşeviţa pe 21,2 kilometri a fost atribuit asocierii de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA. Iniţial valoarea contractului a fost estimată la peste un miliard de lei, dar în urma licitaţiilor, potrivit CNADNR, costul estimat investiţiei s-a redus la 580 de milioane de lei, fără TVA.

Două tronsoane în lucru, unul finalizat
Pe cel de-al patrulea tronson al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, lucrările au demarat în luna martie, în apropiere de Ilia, Lotul cuprins între Şoimuş şi Ilia va avea 22,1 kilometri, iar contractul în valoare de 420 de milioane de lei, fără TVA, a fost atribuit firmelor Tehnostrade şi Spedition UMB.

Lotul al doilea al autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime de 28,6 kilometri, se află în faza de proiectare, contractul în valoare de 562 de milioane de lei, fără TVA, fiind atribuit de CNADNR asocierii dintre JV Salini SPA si Secol SPA. Iniţial, investţia era estimată la peste un miliard de lei fără TVA.

În decembrie 2013 a fost inaugurat primul lot al autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime de 27 de kilometri. În 2011, pentru investiţie, CNADNR a selectat consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua - Cossi Construzioni, constructorul avansând o ofertă de 681 milioane lei, fără TVA.

Autostrada leagă Timiş de Hunedoara

„Traseul tronsonului de autostradă Lugoj - Deva are o lungime totală de 99,764 de kilometri şi traversează judeţele Timiş şi Hunedoara trecând pe teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: în judetul Timiş - Belinţ, Balint, Bethausen (Cliciova), Traian Vuia (Susani şi Jupâni), Mănăştur, Dumbrava, Făget şi Margina (Nemeşti, Zorani) şi drumul de legătură care trece prin Coşteiu (Păru şi Ţipări); în judeţul Hunedoara - Lăpugiu de Jos (Holdea, Ohaba, Teiu, Grind), Dobra (Lăpuşnic), Gurasada (Câmpuri Surduc, Gothatea), Ilia (Bacea, Bretea Mureşeană), Veţel (Leşnic), Brănişca, Bejan, Şoimuş.

Punctul de început al tronsonului de autostradă Lugoj - Deva este la intersecţia cu DJ 609A, la sud de localitatea Sanoviţa. Punctul final al autostrăzii Lugoj - Deva este la sud de localitatea Şoimuş, după intersecţia cu DN 76, unde se va realiza legătura cu varianta de ocolire Deva – Orăştie”, a informat CNADNR, în Raportul privind impactul viitoarei autostrăzi asupra mediului.

Proiectanţii autostrăzii vor realiza opt noduri rutiere, dintre care şase pe autostradă şi două pe varianta de legătură cu municipiul Lugoj. Pe autostradă, primul nod este la Balint, unde aceasta se intersectează cu varianta de ocolire a oraşului Lugoj. În Dumbrava, Margina şi Dobra autostrada se intersectează cu DN68A Deva – Lugoj. Un nod rutier va fi construit în zona comunei Ilia, la intersectia autostrazii cu DN 7, iar un alt nod rutier este proiectat pentru a fi înfiinţat la Şoimuş, pentru intersecţia cu DN76 Deva – Oradea.


Vă recomandăm şi:

Investiţie de cinci milioane de euro în construirea nodului rutier de la Şoimuş, pe viitoarea autostradă Lugoj - Deva            Demersurile autorităţilor hunedorene pentru realizarea unui nod rutier pe autostrada A1 mai apropiat celor două municipii au eşuat. În schimb, reprezentanţii Ministerului Transporturilor promit o investiţie de cinci milioane de euro în realizarea ieşirii de pe autostradă, la Şoimuş.

Previziuni optimiste: un tronson de 22 de kilometri al autostrăzii Deva – Lugoj va fi inaugurat cu şase luni mai devreme             Tronsonul de autostradă Şoimuş – Ilia, întins pe 22 de kilometri, are ca termen de finalizare luna noiembrie a anului viitor, însă potrivit ministrului Transporturilor, Dan Şova, constructorii au promis urgentarea lucrărilor, astfel încât acestea să fie finalizate cu o jumătate de an mai devreme.

VIDEO Lucrări la autostrada Deva – Lugoj: dealurile din Bretea Mureşană sunt nivelate cu excavatoarele           Lucrările la lotul 4 al autostrăzii Deva – Lugoj au început din zona Ilia şi s-au extins până în prezent pe aproape jumătate din lungimea de 22 de kilometri a viitorului tronson al A1.

VIDEO Proiectul autostrăzii e reclamat de CJ şi primăriile Deva şi Hunedoara: oraşele au rămas izolate economic       Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Deva şi Primăria Hunedoara solicită prim-ministrului, mai multor ministere şi parlamentarilor să găsească soluţia realizării unei intrări pe Autostrada A1, din zona Hunedoarei şi Devei, altfel cele două municipii riscă să rămână izolate economic.

VIDEO Autostrada Deva – Ilia a intrat în şantier. Zeci de utilaje lucrează pe primii kilometri ai viitorului tronson al A1           Al patrulea tronson al autostrăzii Lugoj – Deva se va întinde pe 22,1 kilometri, între Ilia şi Şoimuş (Deva). Lucrările la viitoarea autostradă au început cu decopertarea terenurilor pe care va fi construit terasamentul.

Cum a ajuns Hunedoara pe autostrada Deva – Orăştie: panouri rutiere montate de localnicii supăraţi pe CNADNR             Un grup de tineri din Hunedoara a amplasat în zona unui nod rutier al autostrăzii Deva – Orăştie panouri care să îi îndrume pe şoferi spre Hunedoara. Oamenii şi-au cheltuit banii proprii pentru confecţionarea indicatoarelor rutiere, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a refuzat cererea hunedorenilor.

citeste totul despre: