VIDEO EXAMEN CAPACITATE 2014. Rezolvarea subiectelor la Limba Română de la Evaluarea Naţională

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Subiectele de la simulare au fost mai dificile decât cele de vara trecută, susţin dascălii     FOTO: David Muntean/Adevărul
Subiectele de la simulare au fost mai dificile decât cele de vara trecută, susţin dascălii     FOTO: David Muntean/Adevărul

Rezolvarea subiectelor la Limba Română de la Capacitate 2014 a avut loc la Adevărul Live, luni, după încheierea examenului. Dascălii susţin că subiectele au fost de nivel mediu, însă au avut o serie de dificultăţi, pentru a-i departaja pe cei buni şi foarte buni. Ministerul a publicat însă subiectele şi baremul de la Capacitatea olimpicilor pe site. Ulterior, au revenit cu un barem care conţine însă o notă pentru profesorii corectori.

UPDATE: Ministerul a publicat, după eroarea iniţială, baremul corect, care conţine şi o notă, referitoare la modul de punctare a unei cerinţe de la Subiectul II, care ar fi putut să-i inducă în eroare pe elevi.

„În barem, au acceptat o condiţională, deşi ea nu este inclusă în programa pentru Evaluarea Naţională, pentru că în text era o circumstanţială de timp cu o nuanţă de condiţională şi probabil sunt elevi care au trecut-o drept condiţională şi care altfel ar fi pierdut din puncte”, a explicat profesoara Mihaela Apetrei.

En Limba Romana 2014 Bar 01_23iunie

En Limba Romana 2014 Var 01_23iunie

UPDATE: Ministerul Educaţiei a publicat în secţiunea dedicată subiectelor şi baremului de notare documentele aferente examenului din 11 iunie, prin care au trecut olimpicii.

UPDATE: "Poezia mi se pare destul de simplă, deci nu cred că le-a fost greu să identifice semnificaţia primelor două versuri. Cerinţa cinci nu le poate pune probleme decât dacă nu ştiu să explice un titlu. Trebuie arătat care este semnificaţia titlului, că anticipează conţinutul ideatic şi afectiv al poeziei, iar în final trebuie reluată semnificaţia titlului. În compunerea de 150-250 de cuvinte în care elevii trebuiau să-şi exprime opinia despre mesajul poeziei, ei trebuiau să precizeze şi modurile de expunere principale şi trăsăturile modurilor de expunere respective. Nu cred că prezintă un grad de dificultate mare acest subiect", spune Ecaterina Stanca.

Al doilea subiect: "Textul este frumos, primele două cerinţe sunt destul de explicite. La numele autorului şi titlul articolului, elevii trebuie să fie atenţi fiindcă nu li s-a cerut unde s-a publicat articolul. La cerinţa patru, unde li se cerea funcţia sintactică a cuvintelor subliniate, era nevoie de atenţie la o frază "Pe copii cu vârste cuprinse..."

Compunerea de la punctul B este mai grea pentru elevi, care trebuie să dovedească o putere mare de sinteză, spune Stanca. "De obicei trebuiie să înceapă cu contextul spaţio-temporal. Problema este şi de limbaj, elevilor le este destul de greu să fie expresivi când descriu o întâmplare", spune Stanca.

Reporterul Adevărul, Cristi Delcea, spune că primii elevi au ieşit după o oră şi un sfert şi impresia generală este că subiectele au fost destul de uşoare, dar au avut probleme cu ultimul punct. El mai spune că părinţii au fost îngrijoraţi că subiectele de gramatică au fost mai dificile.

Profesoara Stanca atrage atenţia că elevii folosesc multe englezisme în limbajul lor şi fac greşeli, folosind cuvinte al căror sens nu este cel din limba engleză cum ar fi verbul "a realiza", care în română nu înseamnă "a-şi da seama de ceva" (sensul din engleză al verbului "to realize").

"Nu cred că la asemenea subiecte au mai avut timp să-şi recitească lucrarea. Sunt două compuneri şi 11 cerinţe de gramatică. La Bacalaureat, cei mari au cerinţe mai puţine la literatură, după aceea au textul argumentativ şi eseul de două-trei pagini, dar au trei ore, pe când elevii care dau Evaluarea Naţională au două ore la dispoziţie", spune Ecaterina Stanca.

Întorcându-ne la subiectul II, profesoara mai spune, referitor la ce scrie în text, că citirea de romane te ajută să înţelegi situaţii reale de viaţă. "Profesorului îi revine sarcina de a face legătura dintre literatură şi viaţă", spune Stanca.

"Cu atenţie se putea face foarte bine gramatica, nu aş zice că au fost de nivel mediu. Mi se pare şi firesc, de altfel, fiindcă nota maximp trebuie luată de cei care învaţă bine", a încheiat Stanca.

Subiectele la Limba Română la testul de Evaluare Naţională

Evaluarea Naţională 2014 începe luni, cu proba la română, prin care vor trece peste 160.000 de elevi de clasa a VIII-a, aceasta fiind estimarea de anul acesta, urmând ca Ministerul Educaţiei să publice cifrele oficiale zilele acestea.

Subiectele primite de elevi la examenul de Capacitate 2014 vor fi rezolvate în direct luni, de la ora 11, la Adevărul Live, după examenul de capacitate la limba română.

subiecte romana capacitate 1 subiecte romana capacitate 2

En Limba Romana 2014 Var 10

BAREMUL DE CORECTARE LA ROMÂNĂ:

En Limba Romana 2014 Bar 10

Cei care se pregătesc acum pentru acest examen pot urmări din nou lecţia video la limba română susţinută de profesoara de Română Ecaterina Stanca, de la Liceul Teoretic Naţional, fostă profesoară la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală.

Aceasta a rezolvat varianta de subiecte de anul trecut şi le-a explicat absolvenţilor de clasa a VIII-a cum să se pregătească pentru această probă. 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Lecţia video pentru proba la Română 

Ce probe urmează

După proba de luni la română urmează marţi proba la limba maternă, miercuri cea la matematică, iar vineri vor fi afişate primele rezultate la limba română la Capacitate 2014.

Urmează contestaţiile, care pot fi depuse tot vineri, iar luni vor fi publicate mediile finale ale elevilor la examenul de Evaluare Naţională 2014urmate de ierarhia elevilor, pe site-ul admitere.edu.ro.

Rezolvarea subiectelor în direct

Modelele de subiecte la limba română la Capacitate 2014 pot fi consultate pe site-ul Ministerului Educaţiei dedicat acestora, subiecte.edu.ro.

Din 2014, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Calendar Evaluare Naţională 2014

  • 23 iunie - Limba Română
  • 24 iunie – Limba maternă
  • 25 iunie – Matematică
  • 27 iunie – afişarea rezultatelor parţiale
  • 1 iulie – afişarea rezultatelor finale

Rezultate slabe la simulare

La examenele de simulare din martie 2014, s-au înscris aproape 188.000 de elevi şi s-au prezentat la probe aproape 178.000, însă rezultatele au fost foarte slabe, mai proaste decât anul trecut. Aproape 70% din ei nu au reuşit să ia nota 5 la matematică, conform datelor de la Ministerul Educaţiei. 

Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la română (67% au luat note peste 5), practic mai puţin de jumătate (48,8%) dintre candidaţi au obţinut medii „de trecere“ la acest prim examen de simulare organizat la nivel naţional, potrivit cifrelor furnizate de minister.

Regulile examenului

  • Accesul elevilor în săli este permis cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30.
  • Candidaţii nu au voie să intre în sală cu materiale ajutătoare, cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare, iar frauda şi tentativa de fraudă atrag eliminarea din sală şi acordarea notei 1 pe lucrarea lor.
  • Elevii se aşază câte unul în bancă, în ordine alfabetică, potrivit listelor afişate la intrarea din săli.
  • Fiecare elev primeşte o coală de hârtie pe care îşi scrie cu majuscule numele, prenumele tatălui, toate prenumele personale, în ordinea în care sunt trecute în actul de identitate şi completează lizibil celelalte date de pe colţul colii, care va fi lipit după distribuirea subiectelor în săli şi după ce asistenţii din săli au verificat completarea corectă a tuturor datelor cerute.
  • Din momentul distribuirii subiectelor, niciun elev nu mai poate intra în sală şi niciun elev nu poate părăsi sala (decât dacă predă lucrarea scrisă).
  • Elevii care nu se află în sală în momentul distribuirii subiectelor pierd dreptul de a mai susţine Evaluarea Naţională în sesiunea respectivă; în cazuri excepţionale, dacă un elev se simte rău şi solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre asistenţi, însă timpul alocat rezolvării subiectelor nu va fi prelungit.
  • Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru scheme şi desene folosesc numai creion negru; pentru proba de la matematică, elevii pot să utilizeze instrumente de desen.
  • Dacă doresc să corecteze o greşeală, atunci trebuie să taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală.
  • În cazul în care unii elevi doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte foi, iar colile folosite iniţial se anulează pe loc.
  • La expirarea celor 120 de minute (două ore) acordate, elevii trebuie să predea lucrările în faza în care se află, neavând voie să depăşească timpul stabilit; trei elevi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
  • În cazul în care un candidat refuză să predea lucrarea scrisă, acest lucru se consemnează într-un proces-verbal, semnat de cei doi asistenţi şi atrage după sine eliminarea candidatului din examen.

Pe aceeaşi temă:

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Presiune pe elevii de clasa a VIII-a, de luni

GRAFIC ADMITERE LICEU 2014 Care este cea mai populară specializare

VIDEO EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Luni încep înscrierile. Ultimele pregătiri pentru examenele de la Capacitate 2014

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Lecţia video pentru proba de la Matematică

VIDEO EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Lecţia pentru proba scrisă la Română

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiectele primite de olimpici la matematică

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiectele la română primite de olimpici

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 13 elevi olimpici dau examenele în sesiunea specială

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite