Elveţia a interzis temporar vânzările de maşini cu motoare diesel produse de Volkswagen
0Autoritatea Federală a Drumurilor din Elveţia a anunţat, vineri dimineaţă, interzicerea comercializării maşinilor echipate cu motoare diesel produse de Volkswagen, deoarece vehiculele ar putea folosi sisteme ce manipulează rezultatele testelor de emisii precum cele din Statele Unite şi Germania, informează BBC.
Măsura ar putea afecta în jur e 180.000 de maşini din categoria de emisii Euro5, ce nu au fost încă vândute sau înregistrate. Modelele vizate sunt cele ce prezintă motoare diesel ale producătorului auto cu o capacitate cilindrică de 1,2 litri, 1,6 litri şi 2 litri – folosite de mărcile Audi, Seat şi Skoda, pe lângă Volkswagen, conform unui comunicat postat de instituţie.
Vehiculele ce au fost deja vândute, şi cele ce intră în categoria de emisii Euro6 nu vor fi afectate de această măsură. Autorităţile elveţiene au creat un grup operativ pentru a investiga problema în amănunt.
Citeşte mai departe:
Matthias Mueller, şeful Porsche, a fost numit vineri director general al grupului Volkswagen de către consiliul de administraţie al grupului auto german în contextul scandalului privind măsluirea testelor privind emisiile de noxe.
Grupul Volkswagen a folosit sisteme pentru manipularea emisiilor pentru 2,8 milioane de vehicule diesel vândute în Germania, anunţă Ministerul german al Transporturilor, în contextul problemelor similare depistate în Statele Unite ale Americii.
Comisia Europeană solicită investigaţii în toate statele comunitare în scandalul Volkswagen
Comisia Europeană a cerut tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigaţii la nivel naţional în cazul Volkswagen, în vreme ce agenţiile de evaluare financiară avertizează că ar putea retrograda ratingul producătorului auto german, potrivit presei internaţionale.
Scandalul Volkswagen a ajuns şi la BMW: acţiunile constructorului cu sediul în Munchen au scăzut cu 9,3% pe bursa de la Frankfurt după ce o revistă germană a publicat un raport potrivit căruia modelul X3 xDrive 20d emite noxe de 11 ori mai mari decât permit normele europene. De asemenea, şi Seat şi Skoda au folosit motoarele cu soft care trişează în privinţa emisiilor.
Directorii grupului auto german Volkswagen au susţinut mai bine de un an de zile că discrepanţele între testele privind poluarea maşinilor sale diesel şi nivelurile mult mai mari înregistrate pe drumurile publice sunt erori tehnice, nu o încercare deliberată de a induce în eroare autorităţile de la Washington, scrie New York Times.