Cioloş: Nu mai aprobăm bugetele companiilor fără o notă explicativă. Vreau să vedem ce fac cu banii înainte să ne asumăm o decizie

Cioloş: Nu mai aprobăm bugetele companiilor fără o notă explicativă. Vreau să vedem ce fac cu banii înainte să ne asumăm o decizie

Tarom a fost acuzată că vrea să îşi cumpere o nouă flotă de avioane, dar nu are strategie pe termen lung

Premierul Dacian Cioloş a solicitat companiilor de stat să vină cu o notă explicativă atunci când propun în Guvern aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli în care să explice ce viziune au şi ce vor să facă cu banii, deoarece Executivul nu poate să îşi asume fără să ştie unde se duc banii.

„I-am cerut Cancelariei să amânăm aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pentru anumite companii şi societăţi din subordinea ministerelor pentru că nu mai vreau, cum v-am spus deja, să aprobăm nişte cifre fără să ştim ce e acolo, în spate. Deci, vă rog domnilor miniştri care veniţi cu astfel de propuneri de aprobare de bugete de venituri şi cheltuieli să vedem şi ce au decis consiliile de administraţie şi managementul companiilor respective că vor să facă cu bugetele respective. Deci, vă rog să însoţiţi propunerea de aprobare a bugetului cu o notă care să explice care e viziunea companiei respective, ce vrea să facă cu bugetul, pentru că dacă vedem acolo doar cifre de venituri, de cheltuieli, de salarii, investiţii şi aşa mai departe, fără să ştim care e conceptul în spate, nu cred că e suficient ca Guvernul să poată să-şi asume această aprobare“, le-a cerut premierul membrilor Cabinetului său, la începutul şedinţei săptămânale.
 
Companiile de stat sunt o problemă spinoasă în ţara noastră, iar Reza Baqir, şeful misiunii Fondului Monetar Internaţional, a declarat recent că ţara noastră trebuie să treacă rapid la restructurarea masivă a companiilor de stat aflate într-o situaţie financiară dificilă.
 
Mai multe societăţi de stat din domeniul energetic şi transporturi au mari probleme. Complexul Energetic Oltenia va concedia peste 2.000 de oameni, fiind în mijlocul unui proces de reorganizare, în vreme ce Complexul Energetic Hunedoara a intrat în insolvenţă anul trecut. În transporturi, CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători au avut în anii trecuţi datoriile şterse, dar au acumulat altele între timp. De asemenea, Tarom doreşte să cumpere avioane, dar nu are o strategie pe termen lung.
 
citeste totul despre: