NASA a descoperit un asteroid care poate valora 10.000 de cvadrilioane de dolari. Ce îl face atât de preţios

Asteroid Psyche 16. DESEN NASA / Peter Rubin

Telescopul spaţial Hubble al NASA a descoperit un asteroid rar, greu şi extrem de valoros numit Psyche (16) aflat în centura principală de asteroizi a sistemului solar dintre Marte şi Jupiter.

Asteroidul Psyche este situat la aproximativ 370 de milioane de kilometri de Pământ şi are o lăţime de circa 35 de km. Ceea ce îl face deosebit este că, spre deosebire de majoritatea asteroizilor care sunt fie stâncoşi, fie îngheţaţi, Psyche este ”fabricat” aproape în întregime din metale, la fel ca miezul Pământului, potrivit unui nou studiu publicat luni, 26 octombrie, în revista Planetary Science Journal.

„Am văzut meteoriţi care sunt în mare parte metalici, dar Psyche ar putea fi unic prin faptul că ar putea fi un asteroid care este realizat în totalitate din fier şi nichel”, a declarat Tracy Becker, unul dintre autorii studiului şi un om de ştiinţă al Southwest Research Institut din San Antonio, Texas.

Având în vedere dimensiunea asteroidului, conţinutul său de metal ar putea avea o valoare de 10.000 de cvadrilioane de dolari (10.000.000.000.000.000.000 de dolari), sau de aproximativ 10.000 de ori mai mare decât economia globală începând cu 2019, spun oamenii de ştiinţă.

Folosind datele spectrului ultraviolet, colectate de Space Telescope Imaging Spectrograph instalat în telescopul spaţial Hubble în timpul a două analize din 2017, cercetătorii au dedus că suprafaţa lui Psyche (16) ar putea fi în principal din fier pur. Cu toate acestea, au recunoscut că prezenţa unei compoziţii de fier de până la 10% ar putea influenţa analizele cu ultraviolete.

Asteroid Psyche 16 FOTO Planetary Science Journal

Psyche este ţinta misiunii Discovery NASA Psyche, aşteptată să fie lansată în 2022 cu o rachetă SpaceX Falcon Heavy. Alte detalii despre asteroid, inclusiv conţinutul său exact de metal, vor fi descoperite atunci când o sondă va ajunge acolo la începutul anului 2026.

Oameni de ştiinţă cred că asteroidul este nucleul mort lăsat de o planetă care a eşuat în timpul formării sale, la începutul vieţii sistemului solar sau rezultatul mai multor coliziuni violente din trecutul său îndepărtat.

„Psyche (16)  este singurul obiect cunoscut de acest gen din sistemul solar şi singurul mod în care oamenii vor vizita vreodată un nucleu. Aflăm despre spaţiul interior vizitând spaţiul cosmic", a declarat Lindy Elkins-Tanton, omul de ştiinţă principal în misiunea NASA şi directorul Şcolii de explorare a pământului şi spaţiului a Universităţii de Stat din Arizona, într-un comunicat care anunţa misiunea în ianuarie 2017.