Facebook vrea să folosească oameni pentru a „curăţa“ platforma de fake news

Facebook vrea să folosească oameni pentru a „curăţa“ platforma de fake news

FOTO via 123RF

După ce s-a bazat în ultimii ani pe algoritmi care să aleagă ştiri pentru utilizatorii săi, reţeaua socială îşi schimbă modul de operare şi va folosi oameni pentru această sarcină.

Ştiri pe aceeaşi temă

Facebook vrea să angajeze o echipă de editori care să lucreze la o iniţiativă de ştiri denumită News Tab. Jurnaliştii contractaţi de compania din Silicon Valley ar urma să controleze această secţiune de ştiri separată, construită în aplicaţia de mobile a reţelei sociale, şi să scoată în evidenţă cele mai noi, importante şi relevante ştiri pentru utilizatorii Facebook.

News Tab face parte din efortul Facebook de a evidenţia jurnalismul real şi de a elimina fake news-urile de pe platforma sa. Noua secţiune nu va face parte din News Feed, astfel încât ştirile nu se vor amesteca cu actualizările de stare ale prietenilor, remarcă New York Times.

”Scopul nostru cu privire la News Tab este de a oferi oamenilor o experienţă personalizată şi relevantă” spune Campber Brown, directorul parteneriatelor de ştiri al Facebook. ”Pentru început, vom aduna o echipă mică de jurnalişti pentru a fi siguri că scoatem în evidenţă poveştile corecte”.

Gigantul american încearcă să îşi reconstruiască reputaţia şi să devină o sursă de informaţii în care oamenii pot avea încredere. Reţeaua a avut probleme mari în ultimii ani din acest punct de vedere, fiind un adevărat hub de fake news.

Majoritatea articolelor care vor apărea în News Tab vor fi sortate şi evaluate cu ajutorul unor algoritmi, însă antrenarea acestora ar putea dura destul de mult, motiv pentru care Facebook preferă să folosească jurnaliştii.

Facebook nu e prima companie din industria tech care foloseşte o secţiune de ştiri selecţionate de jurnalişti. Apple a făcut acelaşi lucru, angajând jurnalişti pentru editarea şi alegerea poveştilor importante pentru Apple News, aplicaţia sa de ştiri pe bază de abonament. Şi LinkedIn a apelat la jurnalişti pentru produsele sale editoriale.

Facebook speră să lanseze o versiune de test a News Tab până la sfârşitul acestui an.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: