Ce înseamnă #hashtag-ul pe Facebook? Reţeaua vrea să ia din utilitatea Twitter

Ce înseamnă #hashtag-ul pe Facebook? Reţeaua vrea să ia din utilitatea Twitter

Hashtag-urile pot funcţiona acum şi pe Facebook

A venit şi acea zi aşteptată de pasionaţii de hashtag-uri din lumea întreagă, de cei care le foloseau chiar şi pe Facebookk, deşi acestea nu aveau niciun scop. După ce Twitter, Instagram, Google+ şi alte reţele sociale le-au avut din start, Facebook s-a aliniat şi oferă capacitatea de a ordona subiectele folosind hashtag-ul.

Anunţul a fost făcut aseară de Greg Lindley pe pagina oficială de Facebook. El menţionează că zi de zi milioane de oameni vorbesc despre subiecte folosind hashtag-urile. Aproape 100 de milioane de americani sunt activi pe Facebook în timpul orelor primetime de la televizor. Ultimul episod din "Game of Thrones" a primit 1,5 milioane de menţiuni pe reţeaua socială, din cei 5,2 milioane de telespectatori care au văzut serialul. De asemenea, în timpul ceremoniei Premiilor Oscar au existat 66,5 milioane de interacţiuni pe Facebook.

Facebook recunoaşte că până acum nu a existat o metodă de a ordona aceste date, cel puţin nu de către utilizatorii obişnuiţi, prin unelte puse la dispoziţie de reţeaua lui Mark Zuckerberg.

Când a apărut hashtag-ul şi de ce?

Hashtag-ul, notat cu # pe internet, a apărut prima oară pe reţelele de tip Internet Relay Chat, pentru a marca grupuri şi subiecte. Hashtag-urile au crescut în popularitate, iar Chris Messina a propus folosirea lor pe Twitter.

Pe 23 august 2007, Messina a scris pe Twitter cu hashtag, iar prima dată când au fost folosite cu adevărat a fost cu ocazia incendiilor din 2007, din California, sub hashtag-ul #sandiegofire.

De pe 1 iulie 2009, Twitter a activat aceste hashtag-uri, iar subiectele pot fi găsite mai uşor.

Ce fac hashtag-urile?

Hashtag-urile fac un lucru simplu: ordonează un subiect în acelaşi loc, fără a fi nevoie de o pagină specială. Astfel, dacă vreţi să scrieţi despre schimbările constituţionale care au loc zilele acestea în România, să spunem că puneţi hashtag-ul #Constitutie. Toată lumea va şti acest lucru, iar conversaţia publică se va muta într-un singur loc. Acesta ar fi avantajul pentru utilizatori, că pot să vorbească despre subiectele comune fără a fi nevoiţi să intre în grupuri sau să se afunde în simplele comentarii de pe o pagină.

Pentru Facebook avantajele sunt multiple, dar reţeaua lui Zuckerberg a învăţat bine lecţia Twitter. Pentru occidentali, reţeaua de microblogging este al doilea ecran în timpul show-urilor TV. Reclamele din timpul finalei campionatului de fotbal american din SUA, Super Bowl, au fost comentate de milioane de oameni pe Twitter. Implicarea utilizatorilor este mult mai mare, astfel reclamele putând fi mult mai bine centrate.

Cu ajutorul Graph Search (dacă îl aveţi introdus deja) veţi putea căuta un hashtag. În fluxul de ştiri veţi putea da click pe hashtag-uri, chiar unele care din alte servicii, cum ar fi Instagram, iar postările pot fi făcute acum chiar din fluxul hashtag-ului.

Facebook şi Instagram, prima integrare

Când Facebook a cumpărat Instagram, multă lume se întreba ce se va întâmpla cu cele două reţele, unde va exista punctul de convergenţă. Până acum, ele au stat eminamente separate, în afara de posibilitatea de a distribui pe Facebook conţinutul de pe Instagram.

Dar acum, în era hashtag-ului de pe Facebook, reţeaua lui Zuckerberg se deschide şi faţă de Instagram, dar şi faţă de alte reţele. Prin posibilitatea de a recunoaşte hashtag-ul, indiferent de reţeaua de pe care a fost scris (Instagram, conţinut de pe Twitter distribuit şi pe Facebook, Pinterest), Facebook implică mai mult utilizatorii, îi face să petreacă mai mult timp în interiorul platformei şi, în definitiv, să consume mai multe reclame.

Integrarea cu Instagram ar putea fi mult mai bună acum, dacă hashtag-urile vor putea fi recunoscute, cu fluxuri de poze din Instagram curgând pe Facebook. Atenţie, însă! Hashtag-urile funcţionează cel mai bine pentru postările publice, nu pentru cele făcute prietenilor.

Prin această mişcare, Facebook împinge de la spate utilizatorii să publice cât mai mult conţinut propriu în mod public şi nu doar prietenilor. Astfel, deschiderea e mai mare, interacţiunile mai crescute şi, în definitiv, reţeaua iese în avantaj.

Facebook şi Twitter, război pentru banii din publicitate?

După cum bine menţionează Seth Fiegerman în "Mashable", până acum Facebook şi Twitter au fost două reţele diferite, cu scopuri total distincte. Facebook avea forţa de a avea mulţi utilizatori şi multe date despre ei, pe care advertiserii le pot utiliza pentru a ţinti foarte uşor. În schimb, Twitter le-a oferit oamenilor de marketing posibilitatea de a vedea reacţiile întâmplându-se în timp real, organizate destul de bine.

În acest moment, Facebook vrea să devină toate acestea lucruri la un loc. "Este un strat pe deasupra celor oferite deja de către Facebook", a declarat Debra Aho Williamson, un analist de la eMarketer pentru "Mashable". "Dacă cei din marketing folosesc deja hashtag-urile ca parte a strategiei lor, vor fi capabili să le folosească în continuare în Facebook şi să implice utilizatorii din această reţea", a mai spus Williamson.

Williamson consideră că introducerea acestor subiecte va face ca reclamele să poată fi ataşate de ele, utilizatorii să fie implicaţi pentru un subiect comun clar, iar veniturile Facebook ar urma să crească, ceea ce va mulţumi acţionarii.

Citeşte mai mult despre #hashtag pe adevarul.ro

Termenul „hashtag“ introdus de Twitter a fost desemnat cuvântul anului 2012

Unul dintre elementele de bază de pe Twitter este hashtag-ul, modul reţelei sociale de a ordona sub un cuvânt anume mesajele publicate de oameni. Premiul acestuia pentru 2012 este desemnarea drept cuvântul anului.
 
Twitter şi Instagram sunt două reţele populare, nu cu prea multe în comun la prima vedere, şi care au debutat în online în perioade diferite. Dar prima a popularizat un semn pe care a doua l-a preluat şi-l foloseşte mai departe. Este vorba de „hashtag“ sau, în traducere, diez.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: