Mai exact, există persoane care apar la TV şi în ziare, inclusiv în contexte controversate sau chiar negative, ce atrag atenţia audienţei şi pot fi considerate implicit persoane publice, adică vedete. În multe cazuri acestea nu au însă puterea de a influenţa masele sau măcar anumite nişe pentru a adopta anumite decizii cu privire la acţiuni sau achiziţii.

De asemenea, există influenceri în mediul online care au pornit de la bun început ca bloggeri sau ca vlogeri (fără a avea notorietate offline) şi care în unele cazuri nu insistă extrem de mult pe personalitatea proprie, ci mai degrabă pe personajul / brandul creat astfel online.

Influencer marketing este noul trend în industrie, în condiţiile în care consumatorul din prezent răspunde tot mai greoi la mesajele de publicitate transmise pe canale clasice. De obicei, se alege un mix de marketing în care influencerul are un rol clar de mobilizare. În mediul online, influencerul foloseşte toate resursele posibile, mai ales reţelele sociale (Facebook, Instagram, Twitter) şi comunicările sale au avantajul de a fi considerate relevante pentru publicul său, nişele de public cărora se adresează direct. Influencerul este considerat o persoană respectată, de încredere - nu neapărat la nivel general, ci ne referim strict la publicul său, la fanii din mediul virtual. După cum îi spune şi numele în limba engleză, influencerul influenţează alegerile celor din comunitatea urmăritoare. Conţinutul creat de influencer are astfel un statut special, o importanţă aparte.

A devenit deja uzual ca branduri importante să folosească influenceri în comunicare, pentru a informa publicul despre evenimente, produse şi diverse acţiuni. Influencerul nu îşi va compromite statutul şi se va asocia cu mărci şi produse cu care rezonează cât de cât în mod natural. Aceste persoane pot avea un domeniu aparte în care excelează (de exemplu un blogger de turism sau unul ce scrie uzual despre sfaturi de creştere a copilului), dar şi-au depăşit acest statut şi sunt importanţi pentru fanii lor în tot ceea ce fac în calitate de oameni - adică pot alege orice alte produse, servicii, chiar şi opţiuni cu privire la politică sau trenduri sociale...

Influencerii folosesc reţele sociale, dar au de obicei şi website-uri proprii, pentru o identitate mai bine conturată şi pentru o prezenţă mai amplă în mediul online, pentru accederea cu adevărat la statutul de influencer în mod relevant. Iată aşadar că până la influencer eşti de obicei blogger, deci de ocupi de construcţia si de găzduirea unui website alături de parteneri tehnici specializaţi, pentru că totul trebuie să arate şi să funcţioneze perfect. Se poate spune că pe drumul spre a fi influencer poţi face anumite investiţii în brandul personal. Mai departe, profitul va fi unul consistent dacă eşti vizibil şi relevant pentru publicul căutat de anumite companii. Vei primi o sumă de bani sau / şi multe alte avantaje (de exemplu poate călătorii gratuite) atunci când te implici în anumite campanii. Totul este să o faci în mod asumat şi să ai grijă să te asociezi cu branduri care nu îţi compromit imaginea, din contră, poate chiar te ajută să fii şi mai respectat.