Protecţia consumatorilor din Brazilia amendează Apple din cauza lipsei încărcătorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
iPhone12. FOTO Shutterstock
iPhone12. FOTO Shutterstock

Procon-SP, autoritatea de reglementare braziliană pentru protecţia consumatorilor din statul São Paulo, a amendat vineri, 19 martie, Apple pentru că nu a inclus un încărcător în cutia telefonului iPhone 12, potrivit publicaţiei 9to5mac.

Amenda de aproximativ 2 milioane de dolari (10,5 milioane de reali) e primită „pentru publicitate înşelătoare, vânzarea unui dispozitiv fără încărcător şi condiţii neloiale”. Nu este prima dată când Procon-SP intră în conflict cu noua politică Apple, legată de mediu.

În octombrie anul trecut, autoritatea de reglementare în domeniul protecţiei consumatorilor a întrebat compania despre aceast subiect şi, în noiembrie, agenţia a spus că Apple „nu a demonstrat care e câştigul pentru mediu”.

Acum, Procon spune că Apple nu a răspuns când a fost întrebat dacă preţul iPhone 12 a fost redus după scoaterea încărcătorului, care este preţul iPhone-ului cu şi fără încărcător şi dacă a redus numărul de încărcătoare produse.

În timp ce iPhone 12 mini costă 729 de dolari în SUA, în Brazilia acelaşi telefon costă aproximativ 1200 de dolari. În 2019, când Apple a introdus iPhone 11, acesta pornea de la 799 dolari, în timp ce în Brazilia a costat şi aproximativ 1200 dolari. Deprecierea realului brazilian şi pandemia au contribuit la creşterea dolarului american faţă de moneda braziliană.

Pe lângă problema încărcătorului de pe iPhone 12, Procon-SP afirmă că există şi alte probleme cu produsele Apple, cum ar fi:

  • publicitate înşelătoare: consumatorii iPhone 11 Pro au raportat că Apple nu şi-a reparat telefoanele care au avut probleme după ce au intrat în contact cu apa.
  • probleme de actualizare iOS: unii utilizatori au raportat „probleme cu unele funcţii” pe dispozitivele iPhone după ce le-au actualizat, iar Apple nu i-a ajutat.
  • condiţii nedrepte: Apple încearcă să eludeze toate garanţiile legale, implicite, conform Procon-SP.

Directorul executiv al Procon-SP, Fernando Capez, a declarat că „Apple trebuie să înţeleagă că în Brazilia există legi şi instituţii solide privind protecţia consumatorilor. Trebuie să respecte aceste legi şi aceste instituţii. ”

Apple nu a oferit un punct de vedere cu privire la amenda Procon-SP, dar compania poate da autoritatea în judecată.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite