Cum arată „coşmarul Apple“? Amazon ar vrea să lanseze un smartphone gratuit

Cum arată „coşmarul Apple“? Amazon ar vrea să lanseze un smartphone gratuit

Jeff Bezos, directorul Amazon, ar putea schimba radical piaţa telefoanelor.

Amazon ar putea destabiliza complet piaţa telefoanelor mobile şi nu printr-un gadget revoluţionar, ci printr-o decizie revoluţionară: ia în calcul să ofere un telefon gratuit utilizatorilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Jeff Bezos, directorul Amazon, şi-a permis să lanseze prima tabletă (de succes) la preţul de 200 dolari. Apoi a făcut-o din nou, un an mai târziu. A cumpărat între timp ziarul „Washington Post“ pentru 250 milioane de dolari. Şi a recuperat motoarele misiunii Apollo 11 a NASA de pe fundul oceanului. Mai nou, vrea să ofere un smartphone gratuit. Complet gratuit, iar banii ar veni din serviciile Amazon, notează The Verge, citând-o pe Jessica Lessin.

Lessin este recunoscută pentru detaliile pe care le oferă despre produse şi companii înainte de ştirile oficiale, dar această informaţie pare cam greu de crezut. Întreg principiul pe care ar merge Amazon este acesta: va oferi lumii primul smartphone freemium, adică un dispozitiv gratuit (sistem practic cu aplicaţiile), dar va trebui să suporţi publicitate pe telefon şi se bazează că vei folosi serviciile sale - cărţi electronice, filme, aplicaţii, etc. Amazon este, totuşi, cel mai mare magazin online.

Lessin numeşte această strategie „coşmarul Apple“, companie care mereu a ţinut sus preţul telefoanelor sale, iar mai nou ar primi o lovitură grea, ar trebui să lupte cu un rival care nu pune preţ pe produsele sale. Asta pe lângă toţi acei producători de smartphone-uri Android ieftine. Tocmai de aceea şi Apple ar vrea să lanseze iPhone 5C, un dispozitiv mai ieftin decât telefoanele cu care Apple şi-a obişnuit publicul şi piaţa.

Un smartphone similar Samsung Galaxy S4, cel mai bine vândut smartphone cu Android de anul acesta, se produce cu circa 200 de dolari, preţ în componente. Se mai adaugă câteva zeci de dolari în costul lucrătorilor din fabrici şi cost de transport. La final, ai un smartphone de vârf cu aproape 250 de dolari. Totuşi, poate fi un smartphone la nivelul anului 2012, cum e Moto X, deci mai ieftin. Planul e fezabil, dar rămâne de văzut dacă e şi profitabil. În mod cert, Amazon poate risca 500 de milioane de dolari pentru a transforma strategia într-un succes răsunător sau într-un eşec imens.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Află mai multe despre Amazon:

Deţinătorul Amazon, Jeff Bezos, a cumpărat Washington Post

După Google şi reţeaua sa Fiber, Amazon vrea să devină furnizor de Internet, a testat infrastructura wireless

Cum s-au simţit primii angajaţi ai Google şi Amazon la începuturile companiilor? „Am ajuns o voce printre multe altele“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările