Este uimitor ce uşi au deschis lumea noastră modernă şi computerul, în universul artei. În designul grafic posibilităţile sunt nelimitate, şi multe lucruri la care nu ne gândeam sunt acum realitate. Să luăm tipăritul de exemplu.

Deşi tiparitul este vechi, computerul l-a revoluţionarizat. Acum, cu tehnologia avansată, care nu există în urmă cu zece ani, putem să tipărim folosind computerul şi laserul. În plus, în zilele noastre oricine are un computer bun poate să tipărească uşor. Aceasta înseamnă că buletine informative, postere, chiar şi cărţi, pot fi acum „publicate” pe un computer personal decent. Tipăritul se făcea iniţial de mână; a fost creat pe măsură ce scrisul a evoluat într-un alfabet complet sau text care refolosea aceleaşi caractere identice. Acest fel de folosire a unui text identic s-a numit tipografie, iar elementele de bază sunt vechi de când civilizaţia şi începuturile istoriei scrisului însuşi. Astăzi, termenul de a€„tipografie” acoperă o gamă largă de subiecte, cum ar fi:

  • Tipăritul
  • Embleme
  • Graffiti
  • Design pe computer

Tipografia ca design, necesită un alt fel de măiestrie şi ochi artistic decât folosirea tipografiei exclusiv pentru titluri, subtitluri şi conţinut de articol. Una dintre faţetele fascinante ale tipografiei moderne este aceea că a devenit o artă şi o formă de design. În designul grafic, crearea de imagini utilizând cuvinte, litere şi chiar propoziţii, marcarea diferitelor tipuri de font, a devenit o formă de artă viabilă şi creativă având baza în tipografie. Aşa cum un artist utilizează peniţa şi cerneala sau vopsele de ulei şi pensule în timp ce crează o operă de artă, un designer grafic crează imagini frumoase utilizând tipografia. Mulţi care au devenit designeri tipografi de primă mână, au conceput singuri propriile lor fonturi şi litere.        
 
O modalitate de explicare a tipografiei, ca design, este să încerci să concepi un poster în care totul este realizat din cuvinte. Acestea includ:

  • Doar titluri
  • Doar caracterele
  • Conţinut de articol
  • Imagini

Tot ce este menţionat mai sus este realizat din litere şi cuvinte. Aceste imagini arată destul de normal, la prima vedere cel puţin. După a doua privire în detaliu, devine evident că imaginile sunt realizate din litere. De multe ori literele sunt cuvinte întregi sau chiar propoziţii, care ar putea spune o poveste despre poster sau artă grafica. În lumea noastră de publicitate şi grafica, nu avem cum să evităm tipografia. Tot ce trebuie să faci este să te uiţi în jurul tău. Tipografia în design este peste tot. O poţi găsi pe:

  • Cutiile de cereale
  • Website-uri
  • Televiziune
  • Panouri publicitare
  • Semne de circulaţie
  • Oriunde

Toate aceste exemple de tipografie au fiecare punctele lor forte, dar acestea sunt individualizate; ceea ce merge la un panou publicitar nu trebuie obligatoriu să mearga pe un website sau un poster de film. În plus, când vorbim de website-uri, un bun design tipografic este esenţial. Acesta poate să decidă succesul sau eşecul potenţialului pe internet. Lista tipografică este nesfârşită; vestea bună este că la fel sunt şi posibilităţile.

Concluzie

Aşa cum vedeţi în galeria foto, tiparul poate fi extrem de puternic în transmiterea mesajului. Rezultatul poate fi trăznit, artistic, frumos, dar cel mai adesea este doar diferit de lucrurile pe care suntem obişnuiţi să le vedem. De aceea este arta tipografică atât de plină de inspiraţie: aceasta oferă o perpectivă expresivă şi distinctivă, absolut unică, care arată întotdeauna inovatoare. Alte exemple de pura artă tipografică uimitoare? Care tipuri de tipografie vă inspiră cel mai mult? Sunteţi fan al posterelor tipografice simple sau al compoziţiilor de text complexe şi inovatoare? Să împărtaşim inspiraţia !