„Pixelii spion” sau cât de uşor pot obţine companiile mari date personale fără cunoştinţa utilizatorilor

„Pixelii spion” sau cât de uşor pot obţine companiile mari date personale fără cunoştinţa utilizatorilor

Foto: Pexels

Tehnologii de urmărire a utilizatorilor cunoscute ca „pixeli spion” sunt utilizate zilnic de marile companii, pentru a învăţa mai multe despre persoanele cărora le trimit diferite email-uri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Serviciul de email britanic Hey a realizat o analiză a traficului său, la cererea celor de la BBC. Mai exact, Hey a aruncat o privire la mail-urile pe care le primesc clienţii săi de la diverse companii şi câte dintre acestea au în componenţa lor un „pixel spion”, care a devenit în ultimii ani una dintre cele mai utilizate tactici de marketing, în ciuda moralităţii ei, care este pusă sub semnul întrebării.

Cercetarea celor de la Hey a dezvăluit că două treimi din mail-urile trimise către conturile personale ale utilizatorilor serviciului conţineau un „pixel spion” (chiar şi atunci când nu erau luate în considerare mesajele marcate drept spam). Interesant este şi că reprezentanţii Hey au notat că, deşi o mulţime de branduri cunoscute folosesc această tactică, giganţii din tech nu se numără printre ele.

„Pixelii spioni” sunt de fapt un fişier de tip .GIF sau .PNG care poate să aibă o dimensiune minimă de 1x1 pixeli, inserat în header-ul (partea superioară), footer-ul (partea inferioară) sau corpul unui mail. Aceştia sunt de foarte multe ori imposibil de detectat cu ochiul liber, fiind în multe cazuri deghizaţi cu aceeaşi culoare ca alte elemente ale mail-ului.

Pentru activarea unui astfel de „pixel spion”, utilizatorul nu trebuie decât să deschidă mail-ul în care se află acesta. Ulterior, compania care a integrat fişierul respectiv în mail va putea primi date precum:

  • dacă mesajul a fost deschis, respectiv la ce oră;
  • de câte ori a fost citit mesajul;
  • pe ce dispozitive a fost văzut;
  • locaţia utilizatorului (cu o oarecare aproximare), extrasă cu ajutorul adresei IP. În unele cazuri, este posibil ca un „pixel spion” să arate chiar pe ce stradă se află cel care a primit un mail.

Informaţiile acestea pot apoi fi folosite pentru a determina impactul pe care l-ar avea o campanie publicitară de exemplu, precum şi pentru stabilirea unui profil al fiecărui utilizator. Co-fondatorul Hey, David Heinemeier Hansson, a numit această tactică o „invazie grotească a vieţii private”.

Printre companiile pe care Hey le-a observat că folosesc „pixeli spioni” se numără British Airways, Vodafone, Tesco, HSBC, Asos sau Unilever. Serviciul de mesagerie oferă utilizatorilor săi posibilitatea de a vedea dacă un email include un „pixel spion” sau nu, însă cei care doresc această funcţie trebuie să achiziţioneze un abonament anual.

„În medie, fiecare client Hey primeşte 24 de mail-uri pe zi care încearcă să îl spioneze” spune Hansson, care adaugă că cei mai populari utilizatori ai serviciului de mesagerie ajung să primească şi 50 de astfel de mesaje zilnic.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările