Moş Crăciun vine pe... net: peste 90% din români vor cumpăra online. Cât vor cheltui

Moş Crăciun vine pe... net: peste 90% din români vor cumpăra online. Cât vor cheltui

Cumpărăturile online sunt, cel mai des, livrate acasă.

Odată cu comerţul online şi cumpărarea cadourilor a devenit mai simplă. O companie de curierat care operează la nivel european a analizat preferinţele consumatorilor. Iată cum sunt românii.

Dacă eşti acel tip de om care compară România constant cu alte ţări, ar trebui să ştii că românii vor cheltui cât belgienii pe cadourile de sărbători şi de două ori mai mult decât croaţii. Bugetul mediu, conform analizei DPD, este de 190 euro. Topul cadourilor cumpărate online este dominat de produsele de beauty şi îngrijire, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe cărţi sau jucării.

Dintre cele 21 de ţări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care vor să o cheltuiască clienţii online pe cadourile de Crăciun. Devansează, astfel, state cu economii mai puternice şi e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria. Interesant este şi că doar 37% din cei chestionaţi se declară cumpărători online fideli. Totuşi, în Olanda, ţară cu cei mai mulţi e-shoperi fideli, doar jumătate vor să achiziţioneze daruri de sărbători din e-commerce.

România se află pe primul loc în clasament şi după diferenţa de buget faţă de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% din respondenţi vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Sunt urmaţi în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, ţară în care doar 14% din oamenii cu acces la internet vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.

În ceea ce priveşte produsele, după cele de înfrumuseţare şi de îngrijire corporală (55%), sunt pantofii, jocurile video, articolele sportive şi electrocasnicele (20%). Doar lituanienii mai consideră produsele de înfrumuseţare, în proporţie de 52%, prima variantă de cadou. În schimb, cărţile sunt pe primul loc în lista de daruri de Sărbători pentru cehi, unguri, austrieci, belgieni, nemţi, italieni, portughezi sau elveţieni. Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziţie în topul preferinţelor pentru croaţi, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi şi spanioli.

Cine cumpără cadourile şi unde vor să fie livrate

Cei mai entuziaşti cumpărători online de Crăciun din România sunt bărbaţii, care au o pondere de 54% din total. Printre ţările din regiune cu e-shopperi majoritar bărbaţi se numără şi Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia. În schimb, în Croaţia şi Slovenia femeile reprezintă 59% şi, respectiv, 51% din internauţii care vor să cumpere online cadouri de Crăciun.

Conform studiului, o treime dintre e-shoperii români sunt casnici şi au copii minori în întreţinere. Cea mai mare prezenţă în e-commerce, de 45%, o au cei cu vârste între 18 şi 34 de ani, 40% au între 35 şi 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. În schimb, în Slovacia, Polonia, Cehia şi Croaţia, generaţia Millennials reprezintă cel puţin jumătate din totalul amatorilor de cumpărături online cadouri de sărbători.

Cel mai des, românii cer ca livrările să se facă la domiciliu, opţiune solicitată în 82% din cazuri. A doua adresă de expediere dorită este locul de muncă, pentru care optează 44% din consumatori, iar 20% solicită un oficiu poştal. Alţi 10% vor ca produsele comandate să fie livrate la o altă adresă diferită de birou şi locul de muncă, în timp ce 9% solicită predarea coletelor într-un magazin.

În ceea ce priveşte solicitările românilor la adresa firmelor de curierat, 94% au declarat că vor să aibă posibilitatea să reprogrameze livrarea, dar şi să primească notificare cu o fereastră de livrare de o oră şi să aibă acces în timp real la informaţii despre procesul de expediere.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările