Microsoft Viva, o nouă platformă dedicată managementului angajaţilor şi dezvoltării profesionale

Microsoft Viva, o nouă platformă dedicată managementului angajaţilor
şi dezvoltării profesionale

Microsoft Viva.

Microsoft a lansat ieri, 4 februarie, Microsoft Viva, prima platformă de tip Employee Experience care integrează instrumente menite să crească gradul de bunăstare şi de implicare al angajaţilor, încurajând procesul de învăţare continuă şi de dezvoltare a cunoştinţelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Platforma Microsoft Viva integrează capacităţile de productivitate şi colaborare disponibile în Microsoft 365 şi Microsoft Teams, fiind concepută pentru a sprijini dezvoltarea profesională a angajaţilor.
„Am asistat la cel mai mare experiment global de lucru la distanţă, care a avut un impact dramatic asupra angajaţilor de pretutindeni”, a declarat Satya Nadella, CEO, Microsoft. 
Anunţul companiei (şi lansarea acestei platforme) vine în contextul în care actualele tendinţe economice şi sociale determină schimbări majore la nivelul forţei de muncă. Analiştii estimează că investiţiile în platformele de tip Employee Experience (EXP) se ridică la o valoare de 300 de miliarde de dolari, anual. Platformele de acest tip dispun de o infrastructură care integrează o serie de servicii şi instrumente disponibile deja în unele organizaţii, dar nedescoperite, încă, (sau slab utilizate în prezent) de către angajaţi.

Pentru început, Platforma Microsoft Viva va avea 4 module, care dispun de capabilităţi de la diferiţi parteneri şi pe care clienţii le vor putea integra cu platformele pentru managementul angajaţilor de care dispun în prezent:
Viva Connections – o modalitate de accesare a spaţiului de lucru digital, angajaţii având acces la comunicările interne şi resursele companiei (politici, beneficii etc.). De asemenea, angajaţii pot adera la diverse grupuri şi comunităţi din cadrul companiei, toate acestea fiind posibile prin utilizarea unei singure aplicaţii din Microsoft Teams, care poate fi personalizată.


Viva Insights – le oferă managerilor şi liderilor informaţii utile în dezvoltarea companiei şi a angajaţilor acesteia şi astfel poate fi îmbunătăţită calitatea timpului petrecut la birou: pauze la intervale regulate, consolidarea relaţiilor şi interacţiunilor în interiorul echipelor, continuarea procesului de învăţare la birou. În acest fel, managerii şi liderii vor putea observa care sunt obiceiurile şi tendinţele, atât la nivel de echipă, cât şi de organizaţie, reuşind astfel să traseze noi recomandări menite să sporească productivitatea şi bunăstarea angajaţilor (toate aceste date fiind colectate respectând normele de confidenţialitate). De asemenea, acest modul poate fi integrat cu platforma LinkedIn Glint, pentru a prelua feedback-ul angajaţilor şi a avea, astfel, o imagine cât mai detaliată asupra aspectelor care trebuie optimizate sau îmbunătăţite. Modulul Viva Insights poate fi integrat, totodată, şi cu instrumente precum Zoom, Workday sau SAP SuccessFactors.
Viva Learning – o platformă integrată de learning, prin intermediul căreia oportunităţile de formare şi dezvoltare profesională devin mai accesibile. Viva Learning pune la dispoziţia utilizatorilor diferite tipuri de cursuri şi conţinut şi poate fi integrată cu alte platforme disponibile la nivelul organizaţiei, precum LinkedIn Learning sau Microsoft Learn, precum şi cu cele de la alţi furnizori (Skillsoft, Coursera, Pluralsight şi edX). Este necesar ca organizaţiile să găsească metode pentru a antrena angajaţii într-un proces de învăţare constantă şi pentru a-i păstra pe cei cu adevărat valoroşi. În plus, un raport LinkedIn arată că 94% dintre angajaţi ar fi dispuşi să rămână mai mult timp într-o organziaţie, dacă ar beneficia de programe de learning şi dezvoltare.


Viva Topics – facilitează schimbul de informaţii şi cunoştinţe între angajaţii din organizaţie şi foloseşte Inteligenţa Artificială pentru a identifica informaţiile relevante din conversaţiile şi documentele disponibile în Microsoft365 sau Teams. Astfel, Viva Topics înlesneşte procesul de căutare şi acces la informaţie pentru angajaţi şi poate fi integrat cu alte servicii de tip third-party, precum ServiceNow şi Salesforce. Acest modul îşi dovedeşte necesitatea cu atât mai mult în contextul în care, cercetările Microsoft arată că oamenii petrec, în medie, echivalentul a 7 săptămâni pe an, căutând sau reinterpretând informaţiile de care au nevoie.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările