ESET: 62% dintre consumatori folosesc aplicaţii FinTech, însă doar 17% consideră că informaţiile despre riscuri sunt clare

ESET: 62% dintre consumatori folosesc aplicaţii FinTech, însă doar 17% consideră că informaţiile despre riscuri sunt clare

Fintech. FOTO Shutterstock

ESET, companie globală în securitatea cibernetică, dezvăluie că aproape două treimi (62%) dintre consumatorii de aplicaţii online din întreaga lume folosesc o platformă sau aplicaţie FinTech.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toate acestea, doar 17% consideră că informaţiile disponibile cu privire la riscurile potenţiale legate de utilizarea aplicaţiilor FinTech - cum ar fi portofelele digitale, aplicaţiile de gestionare a bugetului sau aplicaţiile de e-trading - sunt adecvate.

ESET a explorat în cercetarea sa privind tehnologia financiară la nivel global (FinTech), subiectul utilizării aplicaţiilor FinTech în segmentul consumatorilor, chestionând 10.000 de persoane din Marea Britanie, SUA, Australia, Japonia şi Brazilia. Sondajul analizează obiceiurile şi atitudinile consumatorilor faţă de aplicaţiile FinTech şi riscurile percepute de aceştia, iar răspunsurile relevă nivelul de interes al consumatorilor către platformele FinTech, în lumina schimbărilor sociale cauzate de COVID-19.

Cercetarea relevă faptul că 57% dintre oameni folosesc acum mai des serviciile bancare online sau mobile şi 21% sunt mai interesaţi de gestionarea finanţelor lor. De fapt, una din cinci persoane cu vârsta între 18 şi 44 de ani a început să utilizeze exclusiv un serviciu de online banking de la introducerea măsurilor de izolare cauzate de COVID-19, iar unul din zece consumatori a început să utilizeze platformele FinTech pentru prima dată.

În timp ce nivelul de încredere cu privire la informaţiile privind riscurile potenţiale este scăzut, încrederea în aplicaţii şi platforme în sine este destul de ridicată, 58% dintre oameni simţindu-se în siguranţă în ceea ce priveşte conturile şi banii lor atunci când utilizează aplicaţii de portofel digital. 

Când vine vorba de aplicaţiile de bugetare şi tranzacţionare, sentimentul de siguranţă al utilizatorilor se diminuează la 50%, respectiv 48%. 77% dintre utilizatorii FinTech au fost, de asemenea, de acord că, în comparaţie cu aplicaţiile tradiţionale bancare online, aplicaţiile lor FinTech sunt mai uşor de utilizat şi oferă o experienţă mai bună pentru utilizator. Cu toate acestea, când respondenţii au fost întrebaţi unde caută informaţii despre noile servicii financiare şi tehnologii utilizate pentru gestionarea finanţelor, un „motor de căutare online precum Google” s-a dovedit cel mai popular răspuns.

Deşi nu este la fel de răspândit ca soluţiile FinTech obişnuite, interesul pentru criptomonede creşte, de asemenea, în mod constant în rândul „pasionaţilor de tehnologie”, 30% dintre consumatorii care s-au calificat drept „avansaţi” în competenţe tehnice, fiind investitori în această direcţie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările