INTERVIU EXCLUSIV - Kushal Tandon, Marketing Director Razer: „Abia am început să explorăm potenţialul uriaş pe care îl are iluminarea RGB”

INTERVIU EXCLUSIV - Kushal Tandon, Marketing Director Razer: „Abia am început să explorăm potenţialul uriaş pe care îl are iluminarea RGB”

În majoritatea review-urilor pe care le scriem despre produse de gaming, menţionăm de foarte multe ori că acestea au iluminare RGB, adică, foarte rudimentar spus, pot fi programate să lumineze în diferite culori sau stiluri. Am vrut însă să aflăm dacă iluminarea RGB contează cu adevărat într-un produs sau dacă poate fi neglijată, iar pentru aceasta l-am contactat pe Kushal Tandon, Director de Marketing şi Business Development în cadrul Razer.

Ştiri pe aceeaşi temă

Adevărul: Să o luăm de la început. Care crezi că a fost declanşatorul acestui trend, al iluminării RGB, şi cum crezi că au ajuns luminile strălucitoare să fie asociate cu produsele de gaming?

Kushal Tandon: Programul Razer Chroma a fost pentru prima oară implementat în 2014, şi încă de la început tema sa principală a fost livrarea unei experienţe imersive. Noi ne-am gândit la un ecosistem care să îi permită atât gamer-ului să îl personalizeze complet, cât şi dezvoltatorilor de jocuri să îl integreze în titlurile lor, pentru a contribui la atmosfera şi senzaţia de imersiune creată.

A: Crezi că luminile ar putea să fie considerate mai mult o distragere pentru gameri decât un ajutor?

K. Tandon: Lumina poate fi un element important în gaming, dacă este folosită corect. Pentru Razer Chroma, am lucrat cu dezvoltatorii de jocuri pentru a integra efectele de lumină în joc, iar ei văd acest lucru ca pe o şansă de a comunica cu gamerii într-o modalitate fără precedent. De exemplu, când un erou din Overwatch are Ultimate-ul pregătit, tasta pe care va trebui să apeşi, toate perifericele şi chiar şi luminile din cameră vor începe să strălucească, anunţându-te astfel. Posibilitatea de a observa acest lucru cu vederea periferică în timp ce te joci poate fi extrem de importantă şi cu siguranţă contribuie la o experienţă mai imersivă.

A: Putem spune că un produs este ”realizat pentru gameri” doar pentru că are iluminare RGB? Poate acest feature să fie unul definitoriu?

K. Tandon: Razer realizează multe produse fără iluminare RGB, deoarece credem că fiecare produs are necesităţi diferite. Nu adăugăm iluminarea RGB pentru a spune că produsele sunt ”realizate pentru gameri”, ci pentru că este un plus valoare pentru ceea ce reprezintă produsul respectiv.

A: Cum a apărut ideea de a transforma iluminarea RGB de la un simplu feature în Razer Chroma, un adevărat ecosistem?

K. Tandon: Noi ne-am gândit de la bun început că iluminarea RGB trebuie implementată într-un ecosistem. Prima oară când am prezentat Chroma RGB a fost la Gamescom în 2014, odată cu lansarea lui BlackWidow Chroma, DeathAdder Chroma şi Kraken Chroma - toate erau produsele noastre de top şi aveau acum abilitatea de a îşi sincroniza efectele de lumini în timp real. Chroma SDK (n.r. unealta pentru dezvoltatori) a devenit disponibilă la scurt timp după aceea, iar restul e istorie.

Acum Razer Chroma suportă peste 150 de jocuri de top şi aplicaţii şi peste 500 de dispozitive hardware de tip third-party. Am reuşit şi să integrăm sistemele noastre de iluminare cu cele ale unor brand-uri specializate, precum Philips Hue sau Nanoleaf, prin parteneriate. De asemenea, în curând Amazon Alexa va avea o integrare cu aplicaţia Synapse.

A: Cât de importantă este abilitatea de a-ţi personaliza perifericele şi alte gadget-uri în 2020? Poţi avea un avantaj dacă ai un controller personalizat în loc de unul standard?

K. Tandon: Cu siguranţă este un avantaj să ai un controller personalizat. Butoanele extra, multifuncţionale, le permit gamerilor o configurare mai uşoară şi care depinde doar de preferinţele lor. Poate că aceste lucruri par să nu aibă consecinţe, însă în peisajul gaming-ului, un avantaj de doar câteva milisecunde poate face diferenţa. În plus, dacă poţi să îţi alegi diferite mărimi şi forme pentru butoanele controller-ului, vei avea cel mai confortabil şi mai bun gameplay posibil.

A: În ceea ce priveşte jucătorii competitivi, este corect faţă de adversari dacă unul dintre aceştia foloseşte echipament personalizat?

K. Tandon: Comunitatea de gaming este alcătuită din foarte multe grupuri diferite, cu nevoi şi moduri de joc la fel de diferite. Scopul nostru, ca producător, este să oferim cea mai bună experienţă pentru utilizatorii produselor noastre, iar uneltele pentru personalizare, precum sunt butoanele macro de exemplu, sunt făcute pentru a uşura procesele mai îndelungate din anumite jocuri.

Gamerii care aleg drumul competiţiilor sunt de asemenea de acord cu anumite reguli stabilite de organizaţiile de esports, iar acestea includ de obicei anumite interdicţii pentru lucruri cum ar fi butoanele macro. Pentru ei, am creat în schimb produsele aflate în gama Tournament Edition.

A: Poate personalizarea echipamentului să conducă la o experienţă mai personală, mai captivantă cu un joc?

K. Tandon: Personalizarea este un element cheie în Chroma, pe care gamerii îl adoră. Oamenii vor ca dispozitivele lor să fie sincronizate şi să reacţioneze în acelaşi timp, pentru o experienţă de gaming mai plăcută. Datorită posibilităţilor pe care le oferă kit-ul pentru dezvoltatori, aceştia pot crea din ce în ce mai multe integrări pentru a personaliza experienţa de gaming.

În plus, orice utilizator, indiferent de nivelul său de experienţă sau cunoştinţe tehnice, poate configura perifericele şi sursele de lumină precum becurile Philips Hue într-un fel în care acestea ar putea, de exemplu, să ofere o anumită culoare atunci când se întâmplă un eveniment important în joc. Cu siguranţă vorbim de o experienţă mult mai personală şi imersivă.

A: De ce crezi că gamerii simt nevoia de a-şi personaliza echipamentul?

K. Tandon: Cred că toţi îşi doresc ca PC-ul lor să fie configurat conform cu necesităţile pe care le au. Ţinând cont că gamerii petrec foarte mult timp pe un astfel de sistem, este important ca toate aspectele sale să corespundă nevoilor şi dorinţelor lor. Aici intervenim noi, oferindu-le, prin Razer Chroma RGB, o personalizare mai bună şi posibilitatea de imersiune, pentru a ajuta amplificare experienţei într-un joc.

A: Crezi că iluminarea RGB este doar un gimmick, un lucru care va fi uitat, sau va rămâne o parte esenţială a gaming-ului?

K. Tandon: Cu siguranţă iluminarea RGB va rămâne esenţială în anii următori. Abia am început să explorăm potenţialul uriaş pe care îl are şi suntem foarte entuziasmaţi să vedem unde vom putea ajunge în viitor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: