Activision: World of Warcraft pierde din abonaţi, dar Diablo 3 este un succes
0Jocul online World of Warcraft a pierdut un milion de jucători în trei luni. Mai mult, compania producătoare a jocului, Activision, a anunţat că rata de scădere este cea mai mare înregistrată vreodată. Însă Diablo 3, alt joc al companiei, a înregistrat vânzări de zece milioane de unităţi.
World of Warcraft (WoW) permite jocul gratuit până la nivelul 20, dincolo de acesta jucătorii trebuind să plătească 15 dolari pe lună pentru a continua. Vârful maxim de jucători a fost atins în octombrie 2010, când aproximativ 12 milioane de oameni erau abonaţi. De atunci însă numărul scade, iar ultima pierdere este cea mai semnificativă. Mai mult, preţul acţiunilor a scăzut cu 5% după această ştire, relatează „Mashable”.
Scăderea numărului de abonaţi ai WoW vine odată cu deciziile luate de companiile concurente care mizează pe piaţa jocurilor gratuite. Electronic Arts (EA) vrea să producă jocuri gratuite, dar pe care să le valorifice prin microtranzacţiile care s-ar desfăşura în acestea. Şi tot pe fondul scăderii interesului abonaţilor a venit şi decizia EA de a oferi The Old Republic gratuit, din 15 august, până la nivelul 50.
WoW este un joc de tip MMORPG (massively multiplayer online role-playing game) lansat în 2010 şi încă este cel mai popular joc online, dar dacă actuală rată a scăderii continuă, până în 2014 oraşele din joc vor fi pustii. WoW este dezvoltat de studioul Blizzard şi a fost lansat în 2010, iar până acum a avut trei continuări, Burning Crusade, Wrath of the Lich King şi Cataclysm. Cea de-a patra a intrat în prima fază de testare beta în martie 2012 şi a fost denumită Mists of Pandaria.
Succesul vine pentru Activision cu alte jocuri. Diablo 3, vândut în zece milioane de copii
În ciuda scăderii World of Warcraft, jucătorii nu şi-au pierdut interesul faţă de alte titluri ale Blizzard, cum ar fi Diablo 3. Jocul a fost lansat în urmă cu câteva luni, dar deja au fost cumpărate zece milioane de copii în toată lumea. Se poate, de asemenea, ca scăderea WoW să vină pe fondul creşterii vânzărilor Diablo 3.
Preşedintele Activision, Bobby Kotick, a spus că titlurile companiei ocupă podiumul vânzărilor atât în Statele Unite ale Americii, cât şi în Europa. „În ultimele şase luni din 2012, jocurile noastre au fost cel mai bine vândute în SUA şi pe teritoriul european. Asta înseamnă titlurile Skylanders Spyro’s Adventures şi Call of Duty: Modern Warfare 3, de la Activision, şi Diablo 3 al studioului Blizzard”, a afirmat Kotick.