Segmentul wearables şi accesorii i-a adus 24,5 miliarde de dolari companiei Apple în ultimul an

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările de wearables şi accesorii i-au adus companiei Apple aproape la fel de mulţi bani ca laptopurile şi calculatoarele Mac.

Vânzările acestor produse, aproape la fel de bine vândute ca laptopurile şi calculatoarele Mac, între care sunt şi Apple Watch-urile sau familia AirPods de căşti wireless, au crescut cu 54% în ultimul trimestru, ajungând la 6,5 miliarde de dolari.

CEO-ul Apple, Tim Cook, crede că „afacerea” wearables şi accesoriilor este încă la început.

În ultimul an fiscal, care tocmai s-a încheiat cu trimestrul închis în septembrie, Apple a reuşit să obţină la fel de multe venituri din vânzarea wearables şi accesoriilor ca şi din vânzarea de calculatoare Mac. Segmentul wearables şi accesorii al companiei americane, dintre care fac parte şi Apple Watch şi AirPods sau boxa inteligentă HomePod, tinde să devină a doua cea mai profitabilă „felie” din universul Apple, după iPhone.

„Produsele noastre wearables au avut extrem de mult succes. Suntem încântaţi de rezultate”, a declarat Tim Cook într-o conferinţă cu analiştii de pe Wall Street.

Apple a raportat venituri şi profit peste propriile sale estimări în ultimul trimestru. Creşterea interesului pentru wearables şi accesorii a ajutat compania să amortizeze scăderea vânzărilor telefoanelor iPhone. În această perioadă, vânzările de wearables şi accesorii au crescut cu 54%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 6,5 miliarde de dolari. În schimb, vânzările telefoanelor iPhone au scăzut cu 9% faţă de perioada identică a anului trecut, ajungând la 33,4 miliarde de dolari.

În întreg anul fiscal, accesoriile şi wearables de la Apple au generat 24,5 miliarde de dolari. Această sumă reprezintă 95% din totalul vânzărilor gamei Mac din aceeaşi perioadă. Comparativ, anul trecut, segmentul wearables şi accesorii a fost doar de 69% din totalul Mac.

Cook crede că Apple abia a pus bazele acestei „afaceri”. Vânzările de AirPods „continuă să atingă noi recorduri”, a admis CEO-ul Tim Cook în faţa analiştilor în conferinţa amintită. Un alt amănunt interesant: 3 din 4 cumpărători de Apple Watch din ultimul an sunt la primul lor smartwatch de la Apple.

Iar noile produse ale Apple ar putea continua să alimenteze conturile companiei americane. De curând s-au lansat noile AirPods Pro. Spre deosebire de modelul precedent, AirPods Pro includ tehnologia „noise cancelling” şi rezistenţă la apă. Costă 279 de euro, deci cu o sută de euro mai mult decât generaţia anterioară.

Dimensiunea versiunii Pro a fost redusă, lungimea componentei alungite de jos a fost şi ea scurtată, iar micile difuzoare au fost acoperite de un cap de silicon. Capetele se pot înlocui şi sunt disponibile în trei dimensiuni, pentru a se fixa cât mai confortabil în ureche. Lucru destul de rar la Apple, utilitatea a fost pusă de această dată înaintea design-ului.

Noile căşti AirPods Pro sunt echipate acum cu o nouă funcţie denumită Active Noise Cancellation pe care o poţi activa sau dezactiva cu uşurinţă. Când este activă, un microfon monitorizează toate sunetele ambientale, reducându-le automat. În plus, egalizatorul (EQ) adaptativ promite o calitate fantastică a sunetului: driverele integrate lucrează perfect cu celebrul cip H1. Întregul sistem a fost redenumit SiP (System in Package).

Noile căşti AirPods Pro au devenit rezistente la apă şi transpiraţie (IPX4), caracteristică destul de mult aşteptată. Dispozitivul promite 4.5 ore de ascultare cu o singură încărcare şi 24 de ore de ascultare utilizând funcţia de reîncărcare a carcasei. 5 minute în carcasă oferă un timp de ascultare de o oră sau aproximativ o oră de discuţie telefonică.

Încărcarea wireless a devenit o funcţie de bază a carcasei de încărcare, iar de data asta nu va mai trebui să plăteşti în plus pentru posibilitatea de a încărca wireless. Apropo, carcasa a devenit semnificativ mai mare. Rămâne de văzut cum va încăpea în buzunare. Când vine vorba de selecţia de culori, Apple a rămas la albul de până acum, care e, la fel ca în trecut, singura opţiune.

Totuşi, Apple nu a dorit să comunice date concrete cu privire la numărul de Apple Watch-uri sau AirPods vândute, în conferinţa susţinută de Tim Cook cu analiştii de pe Wall Street.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite