Sorin Mureşan - Informaticianul „cu capul în nori“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Manager al unei firme de service şi consultanţă IT, cu studii de semiotică, dar şi un masterat în Electronică Aplicată, a ales un hobby costisitor, prin care vede lumea de sus.

Sorin şi-a descoperit pasiunea pentru zbor la 28 de ani, pe când era director la Romtelecom în judeţul Sălaj.

„Am văzut pe cineva zburând cu parapanta şi am fost de-a dreptul fascinat. La scurt timp după, m-am interesat unde aş putea învăţa să iau cursuri de zbor şi am găsit un club în Târgu-Mureş. Mi-am cumpărat o parapantă şi după 40 de ore de cursuri am început să fac primele zboruri“, îşi aminteşte Mureşan.

Se poate zbura şi în Sălaj

Cu timpul, Sorin a găsit şi în judeţul Sălaj locuri potrivite pentru zboruri cu parapanta. În opinia sa, pasionaţii acestui sport pot alege ca destinaţii Măgura Priei înspre satul Cehei, Piscuiul Ronei (de lângă Jibou) sau Măgura Şimleului. De Măgura se leagă şi una dintre amintirile mai puţin plăcute din viaţa lui Sorin Mureşan. Acolo a avut, în urmă cu câţiva ani, un accident cu parapanta în urma căruia şi-a rupt picioarele şi a trebuit să stea deoparte de pasiunea sa o lungă perioadă. 

„Acolo sus n-ai cum să rămâi“

Pe lângă zborul cu parapanta, la care nu a renunţat în pofida accidentului, Sorin merge periodic şi la ore de zbor cu motodeltaplanul sau cu avionul, atât în ţară, cât şi în Ungaria. Mai mult, de trei ani, informaticianul şi-a construit propriul avion, care va fi înmatriculat, cel mai probabil, în vara lui 2011. „Am lucrat cam 1.200 de ore la construirea avionului, iar costurile finale se apropie de 50.000 de euro. Fascinaţia pentru zbor s-a dovedit a fi destul de scumpă, dar merită pentru că acolo sus poţi să-ţi demosntrezi adevăratele calităţi. Nu ai pe nimeni în spate care să te ajute şi totul depinde de tine. O singură decizie pripită te poate costa viaţa“, mai spune Mureşan.

Chiar dacă riscurile sunt mari, Sorin priveşte cu umor eventualele probleme care s-ar putea ivi în timpul orelor de zbor. El se ghidează după vorbele unui instructor de zbor din Eger, Ungaria: „Orice s-ar întâmpla, acolo sus n-ai cum să rămâi“.

Ce-i place?

În afară de pasiunea pentru zbor, despre care spune că-i oferă libertate absolută, Sorin mai este pasionat şi de artele marţiale şi practică Aikido. O altă pasiune a „aviatorului” din Zalău este muzica, iar în timpul liber afirmă că-i place să cânte la pian.

Ce nu-i place?

Sorin se declară total împotriva oamenilor care mint cu neruşinare şi a  indivizilor duplicitari. „Prefer să mi spună adevărul brutal în faţă, decât să mi se servească o minciună frumos împachetată”, susţine Sorin Mureşan.

Întrebări şi răspunsuri

Cât de costisitoare este această pasiune?

S.M.: Destul de costisitoare. Ora de zbor cu motodeltaplanul sau cu avionul costă aproximativ 135 de euro, în România, şi 110 euro, în Ungaria. Pe de altă parte, chiar dacă ai propriul aparat tot trebuie să plăteşti destul de mult pentru piese, consumabile etc., iar numai pentru hangararea aparatului, în locuri special amenajate, eşti taxat cu 50 de euro pe lună.

Câte ore dedici, săptămânal, zborului?

S.M.: Încerc să ajung în fiecare săptămână la Eger sau în Cluj pentru a zbura câteva ore. În principiu, în Ungaria spre exemplu, pentru a-şi păstra permisul trebuie să ai minimum 40 de ore de zbor, anual. Pe de altă parte, în ultimii trei ani am lucrat mai mult de 1.200 de ore pentru a-mi construi propriul avion, care este funcţional în momentul de faţă şi urmează să fie înmatriculat în vara acestui an.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite