Sălajul, exemplu de bune practici în administraţia publică. Un proiect implementat de Consiliul Judeţean, în topul celor mai bune opt aplicaţii din ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În cadrul proiectului finanţat din fonduri nerambursabile, registrul agricol electronic a fost introdus în CJ Sălaj şi în 15 primării din judeţ.

Proiectul „Gestiunea în sistem informatic a registrului agricol şi a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ–teritoriale din judeţul Sălaj”, implementat de Consiliul Judeţean Sălaj în cadrul POS 2007-2013, a fost selectat între primele opt din ţară la cea de-a IX-a ediţie a „Competiţiei celor mai bune practici în administraţia publică din România”, lansată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP).
Competiţia îşi propune identificarea, evidenţierea şi diseminarea iniţiativelor inovative şi eficiente din administraţia publică, dar şi să aducă în prim-plan experienţa şi rezultatele remarcabile ale autorităţilor şi instituţiilor publice din România.

În urma derulării procesului de selecţie, respectiv a evaluării aplicaţiei depuse, CJ Sălaj se regăseşte pe lista celor mai bune opt aplicaţii, decizia finală urmând să fie luată de către experţii evaluatori, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.

Pentru a-şi promova programul, administraţia judeţeană va organiza joi, 22 septembrie, între orele 9-15, “Ziua porţilor deschise”, demers care va face cunoscută o iniţiativă locală funcţională şi de succes şi va încuraja crearea şi dezvoltarea unei astfel de platforme informaţionale la nivelul altor administraţii locale şi instituţii publice.

Proiectul „Gestiunea în sistem informatic a registrului agricol şi a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ–teritoriale din judeţul Sălaj” a fost implementat de CJ Sălaj, în parteneriat cu 15 UAT-uri din judeţ, în perioada 2013-2015 şi se află în prezent în etapa de monitorizare post-implementare.
Valoarea totală a proiectului este de 6,7 milioane de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de aproape 6,6 milioane de lei, iar diferenţa, contribuţia de la bugetul judeţului. Potrivit sursei citate, proiectul a fost implementat în Zalău (sediul CJ Sălaj), Cehu Silvaniei, Jibou, Agrij, Bănişor, Boghiş, Camăr, Carastelec, Crasna, Creaca, Halmăşd, Marca, Meseşenii de Jos, Nuşfalău, Pericei şi Surduc.

“Obiectivul principal îl reprezintă creşterea eficienţei serviciilor publice adresate cetăţenilor şi mediului de afaceri de pe raza UAT-urilor partenere cu privire la informaţiile din domeniul agricol şi implementarea unor aplicaţii informatice care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia şi folosinţa terenurilor agricole”, susţin oficialii Consiliului Judeţean.

Prin proiect au fost achiziţionate sistemul informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic în UAT-urile partenere din judeţul Sălaj, dar şi serviciile de dezvoltare şi implementare a soluţiilor software, care vor facilita accesul utilizatorilor la serviciile administraţiei publice. Autorităţile vor utiliza tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor în scopul furnizării de servicii electronice, eficientizându-se astfel activităţile interne ale instituţiilor beneficiare.

Vă mai recomandăm:

Subiectul finanţării bisericilor din banul public îi scindează pe liberalii sălăjeni. Unii au votat cu inima, alţii, cum le-a dictat preşedintele

Se încing spiritele în CJ Sălaj. Consilier UDMR: "Mie să nu îmi zică nimeni la vot secret cum să votez şi pe cine. Că mă enervez"

Un deputat îl acuză pe premierul Cioloş că nu-i pasă de problemele din judeţul natal: „Aşa-zisul Guvern de tehnocraţi nu are nicio răspundere în faţa nimănui“

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite