Din paradoxurile României: să asfaltezi peste 100 de kilometri de drum şi să laşi unul neterminat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi este principala poartă de intrare în ţară din estul României, Vama Albiţa îşi va întâmpina maşinile şi oamenii care tranzitează acest punct de trecere al frontierei cu o şosea plină de gropi.

Situaţia a fost adusă la cunoştinţa prefectului de Vaslui, ieri, în cadrul şedinţei de colegiu prefectural, chiar de către Ovidiu Antohi, şeful Biroului Vamal, care s-a plâns reprezentantului Guvernului în teritoriu de faptul că drumul vămii este plin de gropi şi nu este prins într-un plan de asfaltare.

Concret, Vama Albiţa nu a fost inclusă în programul lucrărilor de modernizare a Culoaarului 9 Paneuropean. Potrivit proiectului, asfaltarea Drumului Eurpoean (DE) 581 se face de la limita judeţului Galaţi, trece prin Crasna şi se opreşte la doar un kilometru de cea mai mare vamă din estul României, deoarece această ultimă porţiune de drum nu intră în competenţa Companiei Naţionale de Drumuri.

„Suntem poarta de intrare în Uniunea Europeană, avem un trafic de aproximativ 500.000 de mașini anual, iar două milioane de oameni tranzitează în fiecare an această vamă. Avem nevoie de sprijin pentru terminarea acestei lucrări. E vorba de imaginea României, nu a vămii neapărat. Spațiile auxiliare le mai cârpim cum putem, dar banda de ieșire trebuie urgent reparată", a precizat Ovidiu Antohi.

„Nu se poate ca 103 kilometri de drum să fie reabilitați printr-un proiect de anvergură, iar un kilometru să rămână așa. Suntem ca în poveștile cu Păcală. Voi prezenta problema la Ministerul Transporturilor și, cu siguranță, acea porțiune va fi reabilitată", a promis prefectul Radu Renga.

Intră pe
vaslui.adevarul.ro ca să afli toate informaţiile zilei!


Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite