Raliul Deltei, după câteva decenii: Piloţii anilor ‘80 îşi amintesc cele mai bune momente ale competiţiei sportive

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Raliul Deltei, în 1982 FOTO raliuldeltei.ro
Raliul Deltei, în 1982 FOTO raliuldeltei.ro

Organizatorii celui mai mare eveniment de promovare a judeţului Tulcea au început seria interviurilor cu cei mai cunoscuţi piloţi care au participat la Raliul Deltei în urmă cu trei decenii.

Raliul Deltei revine în acest an în atenţia iubitorilor acestui sport, după o absenţă de 20 de ani. Un eveniment extrem de important care a marcat existenţa judeţului nostru timp de 13 ani (1980 şi 1993), Raliul Deltei, a trecut în ultimii 20 de ani într-un con de umbră.

La vremea respectivă, acest raliu se înscria în calendarul Campionatului Naţional de Raliuri, dar şi în Campionatului European de Raliuri.Clubul Nautic Motorsport Constanţa şi Scorpion Rally Team au revitalizat acest eveniment uitat de două decenii şi îl readuc în atenţia publicului.

În primele zile ale verii, municipiul, dar şi judeţul vor fi luate cu asalt de iubitori ai sporturilor pe patru roţi. Pe 27 mai tulcenii vor putea admira primele maşini care se înscriu în competiţie, iar pe data de 31 mai se dă startul.
Organizatorii raliului aduc în prim plan piloţii anilor 80, printr-o serie de interviuri cu cei care vor revedea, acum, după câteva decenii, cum o tradiţie renaşte la Tulcea.

Dacian Banca a vorbit despre ultima ediţie a Raliului, cea din 1993: „În 1992 am avut cel mai dulce abandon pe care îl poţi avea. Ultima etapă, Raliul Deltei, decidea campionul absolut. În urma abandonului lui Gollner am abandonat voit pentru că aveam puncte mai multe şi nu mai conta rezultatul. Dar victoria din 92 am plătit-o în 93, când o pană pe celebra proba Cocoş a făcut să pierdem titlul la general“.

Şi Dorin Toma a vorbit despre competiţia din 1993, pe care o descrie drept cel mai neplăcut moment. Cel mai bun moment a fost când „am făcut asistenţă echipajului Dan Spuderka/Titi Pescaru prin ’80 şi cel mai rău (n.r. moment) în 1993 când cu locul III în general, din cauza unor probleme tehnice, am pierdut titlul suprem“.

Competiţia din 1993 reprezintă şi pentru Titi Aur cel mai bun moment al raliului: „Pe gheaţă şi zăpadă, am câştigat a doua proba (POSTA) cu 7 secunde în faţa lui Balint şi cu 12 secunde în faţa lui Ştefan Vasile, iar pe a treia probă l-am ajuns pe Heinz care plecase cu 2 minute în faţa mea. Aici a apărut şi cel mai prost moment de la acest raliu, pentru ca am spart motorul şi am abandonat“, îşi aminteşte acesta.

„Câştigarea primei probe mi-a rămas vie în minte şi astăzi. Pe la jumătea probei, de la ieşirea din Tulcea spre Constanţa, unde aveam vreo 180 km /h, era un gard de sârmă cu stâlpi de beton, iar câţiva soldaţi erau puşi acolo pentru a asigura ordinea. Când au văzut că apare maşina dupa viraj, de-a latul, s-au speriat şi s-au aruncat pe gard, încercând să-l sară. M-a pufnit rasul în ciuda momentului încordat“, a povestit Dan Bibac pentru raliuldeltei.ro.
 

Tulcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite