Câştigătorul autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti se lasă aşteptat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constructorul autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti se lasă aşteptat... (FOTO: sursazilei.ro)
Constructorul autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti se lasă aşteptat... (FOTO: sursazilei.ro)

Promis pentru finele anului care tocmai s-a încheiat, câştigătorul licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti se lasă încă aşteptat. Prima cale rutieră din ţara noastră ce va fi amenajată cu fonduri private, autostrada cu pricina va avea o lungime de 121 kilometri şi va număra patru benzi de circulaţie, câte două pentru fiecare sens de mers. Costul lucrării este unul “obişnuit” pentru ţara noastră: 1,5 miliarde de euro.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar şi ai Guvernului, au tot promis de-a lungul anului 2013 că acesta nu se va încheia fără a se cunoaşte firma care va construe autostrada Craiova-Slatina-Piteşti. Iată însă că anul menţionat s-a scurs, iar câştigătorul lucrării încă nu este cunoscut. Ceea ce se ştie este faptul că au depus oferte un consorţiu românesc format din companiile Spedition UMB şi Tehnostrade, precum şi alte câteva asocieri străine: Obrascon Huarte Lain - OHL ZS (Spania), China Communications Construction Company - Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) - Egis Projects (Franţa), Strabag (Austria) - Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini (Italia).

De asemenea, autorităţile mai dau ca cert faptul că lucrările vor demara în acest an, ele urmând să fie terminate până la finele anului 2016. CNADR a scos la licitaţie nu doar construcţia şi proiectarea, dar şi concesionarea autostrăzii care va trece prin nordul municipiului Slatina, respectiv la aproape 12 kilometri de capitala Oltului. Lungimea exactă a noii autostrăzi va fi de 121,18 kilometri.

Tronsonul de autostradă va costa în total 1,5 miliarde de euro, adică mai bine de 10 milioane euro/kilometru, şi va fi printre primele construite la noi în ţară fară bani de la stat, ci doar cu fonduri private. Constructorul îşi va recupera investiţia din taxa de intrare pe şoseaua de mare viteză. Autorităţile au estimat că proiectul Autostrăzii / Drumului Expres Craiova - Slatina - Piteşti va fi terminat în maximum doi ani, iar acest lucru va face ca distanţa dintre Craiova şi Piteşti de 120 kilometri să poată fi parcursă în maximum o oră şi jumătate.

Taxa pe autostrada Craiova-Slatina-Piteşti: 5 euro/maşină

Traseul Drumului Expres/Autostrăzii Craiova – Slatina - Piteşti se desprinde (km 0+000) din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (DN 65F km 4+000), unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier până la limita judeţului Dolj/Olt km 17+700. În judeţul Olt, lungimea traseului este de la km. 17+700 până la limita judeţului Olt/Argeş km. 89+300, respectiv ar urma să treacă pe la aproximativ 12 kilometri nord de municipiul Slatina. De la km 89+300 Drumul Expres / Autostrada se desfăşoară pe teritoriul judeţului Argeş, după care se racordează la Autostrada A1 Bucuresti - Piteşti la km. 121+185.

Concesionarul care va câştiga concursul de proiecte va fi obligat să obţină finanţarea pentru construcţia şoselei şi să-şi recupereze banii doar din taxa de autostradă, vehiculată de autorităţi la aproximativ cinci euro pentru fiecare vehicul în parte. Câştigătorul licitaţiei îşi va asuma proiectarea, construcţia şi întreţinere autostrăzii pe o perioadă de maximum 30 de ani, lucrările fiind estimate a dura circa 24 de luni. Dacă va fi de succes, proiectul va da naştere unui precedent şi ar putea duce la mai multe construcţii în acest regim pe teritoriul României.

Problema realizării unui drum expres între Craiova şi Piteşti a fost pusă încă de acum câţiva ani, respectiv de la privatizarea Ford. Constructorul avea şi are nevoie de o legătură rapidă cu Piteştiul pentru a-şi exporta mai rapid marfa cu ajutorul autostrăzilor A1 şi A2. În acest moment, Craiova şi Piteşti sunt legate de Drumul Naţional 65, care este tranzitat zilnic de 8.600 până la 22.000 de vehicule. Cele mai mari aglomerări se constată în jurul celor două oraşe, plus Slatina, municipiul reşedinţă de judeţ din Olt.

Vă mai recomandăm:

Autostrada Craiova – Slatina – Piteşti are cinci “peţitori”

Lucrările la autostrada Craiova – Slatina – Piteşti ar putea începe anul viitor

Este oficial: autostrada Craiova – Slatina – Piteşti devine realitate din acest an

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite