Un bărbat din Caraş-Severin a sunat la Poliţie ca să se plângă că nu îi mai merge Facebook-ul şi că nu mai poate vorbi cu soţia

0
0
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Luni seară, un bărbat din Caraş-Severin a sunat la 112 pentru a anunţa că nu-i mai merge Facebook-ul şi nu mai poate comunica cu soţia, în speranţa că autorităţile îi pot rezolva problema.

„Sunaţi la 112 doar când aveţi o urgenţă sau dacă cineva se află într-o situaţie de urgenţă!”, a transmis Inspectoratul Judeţean de Poliţie Caraş-Severin, printr-un comunicat în care poliţiştii au relatat cazul bărbatului supărat că nu poate să-şi sune soţia pe Facebook.

Cetăţeanul nu a fost amendat, dar a primit o avertizare. „Acesta a fost consiliat de către poliţiştii Centrului Operaţional şi avertizat cu privire la utilizarea serviciului pentru apeluri de urgenţă 112”, mai scriu poliţiştii.

Sfaturile Poliţiei pentru cetăţenii care vor să sune la 112

  • apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112 trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;
  • este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
  • este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;
  • nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real, nu apelaţi numărul de urgenţă pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informaţii care nu fac obiectul unei intervenţii de urgenţă (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităţilor sau probleme tehnice la diferite reţele de socializare, precum în cazul prezentat anterior).
  • Nu sunaţi la 112 pentru probleme non-urgente! Apelurile non-urgente reprezintă acele situaţii în care nu este nevoie de intervenţia imediată a echipajelor Ambulanţei, Poliţiei, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aştepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!

Poliţia s-a confruntat cu astfel de situaţii de mai multe ori. Uneori, oamenii au apelat la 112 pentru a reclama probleme precum întreruperea energiei electrice sau nemulţumiri legate de de modul de servire în restaurante. 

Reşiţa


Ultimele știri
Cele mai citite