Un român bea 90 de litri de bere pe an, de preferinţă la PET. Doi din trei locuitori din Muntenia au bere în frigider pe timpul verii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România este pe locul şase în Europa la consumul de bere, cu o medie de 90 de litri pe cap de locuitor în 2012. De asemenea, doi din trei locuitori ai Munteniei spun că berea nu le lipseşte din frigider mai ales pe timpul verii, arată un studiu de piaţă al GfK România, la solicitarea Asociaţiei Berarii României

Volumul pieţei berii în România a atins 18,2 milioane hl în 2012, înregistrând o creştere cu 7% faţă de anul anterior, care a adus la bugetul statului fonduri de 11 milioane de euro, arată studiul GfK România.

Deşi în 2012 s-a înregistrat un trend ascendent al consumului de bere, producătorii sunt rezervaţi în ce priveşte evoluţia în acest an, deoarece factorii care au influenţat creşterea în 2012 au depins de conjunctură. Românii nu au avut în 2012 mai mulţi bani în buzunar, dar vara lungă, cu temperaturi ridicate şi evenimente sportive importante – EURO 2012 şi Jocurile Olimpice - au creat un context favorabil consumului de bere.

Anul 2013 a debutat cu o presiune fiscală sporită pe piaţa berii, prin creşterea accizei cu 10%. Impactul creşterii accizei este încă greu de estimat şi de aceea producătorii sunt mai degrabă precauţi în previzionări privind evoluţia consumului pe anul în curs, mai ales că puterea de cumpărare a românilor rămâne în continuare fragilă.

Sectorul berii este un partener real al autorităţilor române în susţinerea creşterii economice. Afirmaţia are la bază fapte concrete: de la nivelul zero al evaziunii fiscale înregistrat în industria berii, la nivelul ridicat al investiţiilor. Ca orice parteneriat, însă, trebuie să fie susţinut de ambele părţi. De aceea, soluţia pentru sporirea veniturilor la bugetul României provenite de pe piaţa berii nu o reprezintă creşterea accizei la bere, ci stabilirea de politici care să stimuleze dezvoltarea acestui sector de activitate şi a celor conexe, cum ar fi agricultura şi turismul, precum şi măsuri care să reducă evaziunea fiscală pe piaţa băuturilor alcoolice“, spune Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.

Doar 2% din berea consumată de români provine din import. Peste 50% este la PET

Românii dovedesc un mare ataşament faţă de berea produsă local - aproximativ 98% din berea consumată de români este produsă în ţară şi doar 2% provine din import. România ocupă, astfel, locul trei în rândul ţărilor europene cu cel mai mic nivel al importurilor de bere. Şi exporturile au atins un nivel istoric în 2012, înregistrând 0,23 milioane hl, ceea ce reprezintă 1,3% din producţia naţională de bere.

În ceea ce priveşte consumul de bere, România este pe locul şase în Europa: anul trecut s-au înregistrat 90 de litri/cap de locuitor (de la 71 de litri în 2005). Dar, spre deosebire de un european, care munceşte 5 minute pentru a-şi cumpăra un litru de bere, un român trebuie să muncească 24 de minute pentru a-şi permite licoarea cu hamei.

Opţiunile consumatorilor pentru tipurile de ambalaj merg către PET – 52,5% (+1,2% faţă de anul precedent), sticlă – 28,2% (-2% faţă de anul precedent), cutie – 15,8% (+1% faţă de anul precedent) şi bere la halbă – 3,5% (-0,2% faţă de anul precedent).

image

Constantin Bratu, directorul Asociaţiei Berarii României, a explicat la Ploieşti obiceiurile de consum ale românilor, în general, şi ale muntenilor, în special. FOTO Dana Mihai

De altfel, România este ţara în care s-a „inventat“ berea la bidon de plastic, aceasta fiind în opinia lui Constantin Bratu, director general Asociaţia Berarii României, atât cel mai bun raport preţ/volum pentru bere cât şi o consecinţă a nivelului de trai mai scăzut al românilor în comparaţie cu europenii.   

Berea nu lipseşte din frigiderele muntenilor pe timpul verii

Acelaşi studiu al GfK România arată că 2 din 3 locuitori ai Munteniei spun că berea nu le lipseşte din frigider mai ales pe timpul verii,  iar 80% beau bere când se întâlnesc pe terase cu prietenii.

Berea este totodată prezentă pe mesele majorităţii muntenilor, fie că se întâlnesc cu prietenii în oraş, fie că îşi petrec timpul liber acasă, în familie. Potrivit aceluiaşi studiu, când ajung pe o terasă, muntenii adulţi consumă bere într-un procent covârşitor – 80%. Berea se bea şi acasă, împreună cu ceilalţi adulţi din familie – aproape 2 din 3 munteni consumatori de bere o aleg pentru relaxarea de acasă, după o zi de muncă.

Berea este un produs bine integrat stilului de viaţă modern al românilor. Fără îndoială, acest fapt se datorează chiar calităţilor sale, calităţi pe care românii deja le cunosc şi le apreciează”, mai spune Constantin Bratu, director general Asociaţia Berarii României.   

Potrivit aceluiaşi studiu, aproape doi din trei munteni consumatori de bere o aleg întrucât consideră că este o băutură care îi hidratează, iar 75% pentru că însoţeşte cel mai bine întâlnirile cu prietenii. În plus, o treime din munteni aleg berea pentru că este fabricată din ingrediente naturale.

Ce cred muntenii despre bere

- Peste 70% din muntenii consumatori de bere consideră că un consum moderat de bere poate preveni apariţia pietrelor la rinichi

- Aproape 45% din muntenii consumatori de bere  consideră că aceasta ajută la hidratarea organismului după efort fizic

- 33% din ei o consideră o sursă naturală de antioxidanţi

Asociaţia Berarii României, înfiinţată în 2004, reuneşte cinci dintre cei mai mari producători de bere care activează pe piaţa din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, Ursus Breweries şi United Romania Breweries Bereprod, cărora li s-a alăturat şi mini-berăria Clinica de Bere. Împreună, cei şase producători furnizează peste 90% din cantitatea de bere consumată în România.

Pe aceeaşi temă

Alcoolul care ne menţine mintea ageră şi ne apără de diabet

Doi din trei ardeleni beau bere când se întâlnesc pe terase cu prietenii
 

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite