Angajaţii, înlocuiţi cu roboţi la Dacia. Nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică va creşte de la 5 la 20%
0În următorii doi ani, Dacia va renunţa la o parte dintre angajaţi. Locul acestora va fi luat de roboţi industriali. La acest moment, nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%. Uzina pregăteşte un pachet de compensaţii financiare pentru cei care vor accepta să plece benevol.
Nicolas Maure, preşedintele general al Dacia a precizat că în următoarea perioadă nu vor fi concedieri în cadrul companiei, ci doar programe de plecări voluntare care îi vizează pe cei care se pot pensiona pe caz de boală sau care mai au câţiva ani până la împlinirea vârstei de pensionare.
Pachetele salariale pregătite de conducerea companiei pentru cei care vor pleca de bunăvoie conţin 14 salarii pentru fiecare angajat, adică între 60.000-70.000 de lei.
Pe mai multe linii de producţie vor avea loc, în următorii ani, schimbări semnificative. Cele mai multe vor viza linia de caroserii.
În prezent, la Dacia se lucrează pe 3 fluxuri, iar gradul de producţie manuală este de 90%. După etapa de robotizare, care urmează să dureze câţiva ani, gradul de producţie manuală s-ar putea reduce la două fluxuri.
Din 2015, Uzinele Vehicule şi Mecanică şi Şasiuri Dacia folosesc Alliance Production Way (APW), noul sistem de producţie al Alianţei Renault-Nissan În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%.
Investiţiile realizate pe platforma industrială de la Mioveni pentru modernizarea uzinelor, între anii 2000 şi 2014, se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane de euro în condiţii de muncă.
„Sunt transformări vizibile în fiecare departament, fie că vorbim de Presaj, Caroserie, Vopsitorie sau Montaj. Oamenii implicaţi în procesele de fabricaţie, inclusiv în zonele unde există roboţi, beneficiază de formări permanente care au scopul de a conştientiza mai bine importanţa calităţii, a securităţii la locul de muncă, a costurilor angajate şi a termenelor care trebuie respectate. 93% din producţia de vehicule a Dacia merge la export. Vorbim de clienţi din culturi diferite, cu exigenţe diferite. APW înseamnă să ne sincronizam permanent cu clientul. În procesele de fabricaţie, să „nu primim niciodată defecte”, să „nu producem niciodată defecte” şi să „nu transmitem niciodată defecte”. Progresiv, am eliminat riscurile de accidente în anumite posturi manuale, care presupuneau operaţii dificile din punct de vedere ergonomic, cu implementarea roboţilor. Aceste schimbări se reflectă şi în condiţiile de muncă ale angajaţilor”, a declarat Cornel Olendraru, director Uzina Vehicule Dacia.