Un convoi agabaritic traversează judeţul Neamţ, fiind transportat un utilaj în greutate de 86 de tone
0După ce a străbătut mai multe zone din ţară, un convoi agabaritic traversează judeţul Neamţ, destinaţia fiind un combinat de fabricare a cimentului. Utilajul transportat are o greutate de 86 de tone.
Transportul agabaritic a intrat pe drumurile din tinutul străjuit de masivul Ceahlău, venind dinstre Bacău, în dimineaţa zilei de 13 decembrie 2023 şi a ajuns la intrarea în municipiul Piatra Neamţ în jurul orei 16.00. De aici, va ajunge la Bicaz, destinaţia fiind comuna Taşca, la Heidelbergcement, un combinat unde se produce ciment.
Conform unui comunicat de presă al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, „transportul agabaritic (cu depăşiri de lungime şi înălţime) a urmat traseul: Faur Bucureşti - A2 - Centura Bucureşti - DN2 - Afumaţi - DN2 - Râmnicu Sărat - A7 - DN2 - DN15D - Piatra Neamţ - DN15 - Bicaz - DN12C – Taşca (judeţul Neamţ)“.
Ar fi trebuit să plece de la firma care l-a fabricat, Faur, încă de pe 6 decembrie şi să ajungă la Taşca peste cinci zile, dar „startul“ a fost amânat din cauza condiţiilor meteo neprielnice de la mijlocul săptămânii trecute. Odată ce vremea s-a îndreptat, convoiul a luat calea Neamţului, pe tot traseul fiind însoţit de echipaje ale Poliţiei Rutiere.
Echipamentul transportat cu un trailer lat de 6,10 metri este o virolă (cilindru realizat din foi de tablă nituite sau sudate, folosit în construcţii sau pentru depozitarea de combustibili şi lichide). Greutatea utilajului este de 86 de tone, lungimea de 23 de metri şi înălţimea de 4 metri. Combinatul de la Taşca a fost construit în anii 1950, pentru a furniza cimentul necesar barajului de la Bicaz.
Pe drumurile Neamţului, transporturile agabaritice nu sunt o noutate. Asta pentru că, la Săvineşti, este Compania Mecanică de Echipamente Speciale, lider pe piaţa naţională şi din Europa de Est în fabricarea de produse tehnologice sub presiuni pentru industria de petrol şi gaze, chimică, petrochimică şi energetică.
Aici se realizează echipamente gigant pentru rafinării şi combinate chimice. Recent, de aici a plecat către portul Constanţa cel mai complex utilaj chimic realizat de o firmă românească din 1990 încoace, o coloană de absorbţie de 150 de tone, de 50 de metri lungime şi cu diametrul de 4,7 metri, valoarea fiind de 2,4 milioane de euro. Client a fost Haifa Group Israel.