Tehnologii de viitor: Tinerii creează prototipuri de mașini care funcționează pe curent

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De mai bine de doi ani studenții orădeni participă la concursul internațional de electromobile din Ungaria și le clasează în primii 20 din topul echipelor. Pasionați de inginerie tinerii visează să construiască mașina viitorului, să reducă poluarea și să-și construiască cariere peste hotare.

Studenții orădeni își fac ucenicia în inginerie prin participarea la diverse concursuri care le pun la încercare inventivitatea și priceperea. Tinerii spun că aceste experiențe le sunt de mare folos după absolvirea studiilor la angajare.

Anul acesta, tinerii au avut de realizat documentația electromobilului în 3D, lucru pe care în România doar câteva firme specializate îl fac. „Este al doilea an când particip la concurs şi o fac pentru a-mi dezvolta cunoştinţele. Eu m-am ocupat de partea de proiectare", a spus Cristian Vaşcani. Tânărul nu a terminat încă masteratul, dar este deja angajat la o companie internaţională, în proiectare, ca dovadă a priceperii sale. Tinerii au trebuit să asambleze vehioculul dar și să-l conducă cotra cronometru. Cristian alături de trei colegi și de profesorul Radu Tarcă au fost echipa orădeană clasată pe locul 12 din cele 131 de echipe participante.

Pilotul pasionat de inginerie

La volanul electromobilului prezentat la Miscolc a fost Pentek Laszlo, un tânăr de 20 de ani student la Facultatea de Inginerie Auto din Oradea. „Vreau să lucrez ca inginer, într-o fabrică și să am șansa de a construi astfel de vehicule. Recunosc că nu mi-ar displăcea să plec din ţară, dar vom vedea ce se întâmplă după ce termin studiile", a declarat şi Pentek Laszlo, tânărul care a pilotat electromobilul. El s-a implicat în partea de mecanică a proiectului dar a fost ales și pilot, datorită experienței pe care o are în domeniu. Laszlo participă în fiecare an la concursuri de motociclism viteză. El spune că este vorba despre concurs pe pistă cu motociclete de maxim 120 de cai putere.  „Consursurile la care particip cel mai des sunt cele de stocksport, adică concurs pe pistă cu motor de maxim 120 de cai putere. Am participat şi la supersport, unde ai voie cu căţi cai putere vrei şi am luat locul trei", spune sportivul. El a câștigat titlul de Campiona Național al Ungariei la motociclism viteză.

Performanțe fără sponsori

Cea mai mare problemă cu care se confruntă sportivul este lipsa sponsorilor. Cum în România nu are unde să se antreneze, Laszlo merge în Ungaria de câteva ori de lună şi se antrenează pe pista de la Hungaroring, care se află la 250 de kilometri distanţă de Oradea. Din cauza costurilor ridicate, sportivul participă la competiții doar când are sponsor.  „Pentru un an de antrenamente şi participări la competiţii îți trebuie în jur de 20.000 de euro", spune orădeanul. Numai un set de cauciucuri costă aproximativ 300 de euro, iar la un concurs de 15 ture se uzează trei seturi de cauciucuri.

Aceeași problemă o întâmpină și când vine vorba de inginerie și invenții. „Și pentru concursuri de eletctromobile cum a fost cel din Ungaria, avem nevoie de sponsori. Echipele câștigătoare au avut sponsori importanți. Noi abia am obținut o finanțare de la o companie locală și am primit sprijin prin atelierul tatălui meu", a încheiat Pentek.

Oradea

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite