Traseul autostrăzii A8 Târgu-Mureş - Iaşi, regândit pentru salvarea unor proprietăţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: CNAIR
FOTO: CNAIR

Noul traseu al autostrăzii A8 propus de către primarii din jurul Iaşului a fost trimis către CNAIR şi se aşteaptă aprobarea acestuia.

Primarii din judeţul Iaşi au căzut de acord asupra noului traseu al Autostrăzii A8, după ce s-a ajuns la concluzia că traseul iniţial trecea peste 100 de case, iar alte 700 ar fi fost afectate. Tronsonul care formează centura de nord a Iaşului în regim de autostradă taie aproximativ în două părţi egale localitatea Breazu, comună aflată în imediata apropiere a municipiului Iaşi, zona prin care ar trebui să treacă autostrada fiind foarte dinamică din perspectiva evoluţiilor imobiliare. 

Astfel, primarii localităţilor din jurul municipiului Iaşi au propus o nouă variantă, care ar mulţumi pe toată lumea, în următoarea perioadă fiind aşteptat un răspuns de la CNAIR. 

„Soluţia nouă propusă afecta intravilanul a 3 localităţi, lucru care nu este tocmai în regulă. Noi am agreat soluţia propusă la ultima întâlnire, varianta a doua de lucru, propunere pe care o vom înainta la CNAIR ca fiind cea mai bună alegere”, a declarat Stelian Turcu, primarul comunei Leţcani.

Traseul autostrăzii A8 trecea pe lângă municipiul Iaşi, însă prin mijlocul unei aşezări precum Bogonos (comuna Leţcani), Breazu (comuna Rediu) şi Cilibiu (comuna Golăieşti). După ce sute de ieşeni s-au declarat nemulţumiţi, traseul va fi regândit şi va ocoli aceste localităţi. 

În urma unei dezbateri la care au participat primarii din Zona Metropolitană Iaşi şi reprezentanţii CNAIR, aceştia din urmă au transmis că au primit memoriile ieşenilor nemulţumiţi de traseul care ar fi avut un impact social negativ mai mare, din cauza unor demolări care ar fi trebuit să aibă loc, şi că vor ţine cont de dorinţa acestora. 

„În urma discuţiilor anterioare vom reanaliza variantele de traseu. Varianta de traseu ce ocoleşte localităţile este un pic mai lungă, nu e ceea ce-şi doreşte comunitatea din zonă pentru a deveni o centură a municipiului Iaşi ca să fie accesibilă din mai multe puncte”, au mai transmis cei de la CNAIR.

Potrivit activistului civic Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, varianta propusă de primari asigură şi accesul de pe autostradă la obiective strategice ale municipiului Iaşi, precum viitorul Spital Regional de Urgenţă sau Aeroportul Internaţional Iaşi. De asemenea, traseul evită zone în care ar fi nevoie de lucrări dificile, precum viaducte, tuneluri sau suprapuneri peste fondul forestier. 

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Orban susţine că preşedintele Iohannis i-a cerut revocarea şefului DSU: Nu am luat în calcul. Sistemul este construit să depindă de Arafat

Ucraina va construi un „zid” de 1.000 de kilometri la graniţa cu Belarus şi Rusia

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite