Iaşi: Service-urile auto din oraş s-au mutat la colţul blocului
0Din lipsă de bani, şoferii găsesc metode ieftine dar şi riscante să-şi repare maşinile
Numărul amenzilor date de poliţişti pentru defecţiunile tehnice a crescut cu 10% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În acest an, mai mulţi ieşenii au hotărât să amâne reparaţia maşinii. Din cauza crizei economice, şoferii spun că preferă să-şi investească banii în altceva decât să treacă pe la un service auto.
„Clienţii renunţă să-şi întreţină maşinile în favoarea concediului sau a altor lucruri. Preferă să repare în spatele blocului sau în service-uri neautorizate anumite defecţiuni care ţin de siguranţa circulaţiei“, a precizat Mircea Miron, şeful unui service auto din zona Pieţei Doi Băieţi. Acesta susţine că, în comparaţie cu anul trecut, numărul clienţilor care i-au trecut pragul s-a redus cu 50%.
„Vara trecută intrau în service zilnic, în medie, 20-25 de maşini, iar acum intră cam jumătate. Dacă înainte aveam programări de două sau trei săptămâni acum sunt de luni pe joi”, mai spune şeful service-ului.
Sistemul de direcţie,
marea problemă
Faptul că ieşenii amână întreţinerea maşinii se reflectă şi în statisticile Poliţiei Rutiere. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, în prima jumătate a anului 2009 numărul amenzilor aplicate şoferilor pentru defecţiuni tehnice ale autovehiculelor a crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 10%.
„Sancţiunile sunt aplicate mai ales pentru defecţiuni la sistemele de direcţie sau la cele de frânare. În primele şapte luni ale acestui an au fost aplicate 1.732 de sancţiuni pentru defecţiuni tehnice“, a declarat subcomisarul Ioan Manole, din cadrul Poliţiei Rutiere Iaşi.
Oamenii legii au aplicat săptămâna trecută 34 de amenzi în valoare de aproximativ 5.000 de lei. În plus, agenţii de la Rutieră au retras cinci certificate de înmatriculare, au reţinut patru permise şi au imobilizat patru autoturisme deoarece aveau defecţiuni la sistemele de frânare şi de direcţie.
Printre ghinionişti s-a numărat şi Marcel M. (53 de ani), care circula prin localitatea Miroslava. Şoferul a rămas fără permis şi fără certificatul de înmatriculare pentru că avea probleme la sistemul de direcţie al autoturismului său Dacia 1.300.
„Creşterea sancţiunilor pe acest segment se datorează şi faptului că s-a mărit parcul auto vechi. Pe fondul crizei, oamenii au preferat să-şi achiziţioneze maşini mai ieftine“, a susţinut subcomisar Ioan Manole. Acesta a precizat că anul trecut, până în luna iunie, au fost două accidente rutiere din aceste cauze, iar anul acesta trei.