Rută ocolitoare inaugurată pe DN 7, în zona nodului rutier de la Ilia şi a viitoarei magistrale feroviare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rută ocolitoare construită în zona noului pasaj peste calea ferată. FOTO: DRDP Timişoara.
Rută ocolitoare construită în zona noului pasaj peste calea ferată. FOTO: DRDP Timişoara.

Luni a fost dată în folosinţă varianta de ocolire a viitorului pasajul de la Gothatea, construit pe Drumul Naţional 7, peste noua magistrală feroviară din vestul ţării.

Configuraţia Drumului Naţional 7 s-a schimbat în zona Ilia – Gurasada, odată cu construcţia Autostrăzii A1 Lugoj – Deva şi cu lucrările de modernizare a magistralei feroviare din vestul ţării.

Luni a fost pusă în circulaţie o variantă de ocolire a pasajului de la Gothatea, amenajat de constructorii magistralei feroviare Simeria – Gursasada pe Drumul Naţional 7, în apropiere de nodul rutier de la intrarea pe Autostrada Lugoj – Deva.

VIDEO Şantierul uriaş din vestul ţării. Cum se lucrează în Gara Devei şi la noua cale ferată Simeria - Gurasada

VIDEO Un nou şantier în Deva. Gara va intra în reparaţii capitale. Va fi renovată odată cu magistrala feroviară pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare


„Este o variantă ocolitoare de circa 200 de metri, în zona unde se amenajează linia de cale ferată de mare viteză şi un pasaj peste calea ferată. Amenajarea a fost executată de antreprenorul lucrării la calea ferată”, a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara.


Foto: DRDP Timişoara

Din toamna anului 2017, sectorul feroviar Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, se află în şantier, urmând a fi modernizat şi transformat într-o cale ferată pentru trenuri cu viteze superioare. Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani. Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.

ruta ocolitoare foto drdp timisoara

Vă recomandăm să citiţi şi:

Ce s-a ales de calea ferată a Hunedoarei, pe care circulau trenurile cu mii de muncitori ai combinatului VIDEO

Magistrala feroviară din vestul României. Cum se transformă nodul de cale ferată Simeria VIDEO

Calea ferată de mare viteză construită în ritm de melc. Cât s-a lucrat în 3 ani la Lotul Simeria - Gurasada

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite