Rută ocolitoare inaugurată pe DN 7, în zona nodului rutier de la Ilia şi a viitoarei magistrale feroviare
0
Luni a fost dată în folosinţă varianta de ocolire a viitorului pasajul de la Gothatea, construit pe Drumul Naţional 7, peste noua magistrală feroviară din vestul ţării.
Configuraţia Drumului Naţional 7 s-a schimbat în zona Ilia – Gurasada, odată cu construcţia Autostrăzii A1 Lugoj – Deva şi cu lucrările de modernizare a magistralei feroviare din vestul ţării.
Luni a fost pusă în circulaţie o variantă de ocolire a pasajului de la Gothatea, amenajat de constructorii magistralei feroviare Simeria – Gursasada pe Drumul Naţional 7, în apropiere de nodul rutier de la intrarea pe Autostrada Lugoj – Deva.
„Este o variantă ocolitoare de circa 200 de metri, în zona unde se amenajează linia de cale ferată de mare viteză şi un pasaj peste calea ferată. Amenajarea a fost executată de antreprenorul lucrării la calea ferată”, a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Foto: DRDP Timişoara
Din toamna anului 2017, sectorul feroviar Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, se află în şantier, urmând a fi modernizat şi transformat într-o cale ferată pentru trenuri cu viteze superioare. Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani. Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.

Vă recomandăm să citiţi şi:
Magistrala feroviară din vestul României. Cum se transformă nodul de cale ferată Simeria VIDEO