Operaţiune uriaşă pe calea ferată distrusă de „marfarul morţii”. Peste 100 de ceferişti şi utilaje gigant au eliberat linia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Traficul feroviar a fost redeschis, vineri, pe un fir al căii ferate Simeria – Petroşani, în zona în care în urmă cu o săptămână un tren marfar a deraiat provocând moartea celor doi mecani. Peste 100 de muncitori şi numeroase utilaje ale CFR au „curăţat” zona calamitată în urma accidentului feroviar.

De vineri, traficul feroviar a fost deschis pe magistrala Simeria – Petroşani, între staţiile Băniţa şi Merişor, iar trenurile vor circula pe Dubla 1. „Traficul este deschis inclusiv transportului feroviar cu tracţiune electrică. Pentru Dubla 2, lucrările se vor finaliza în cel mai scurt timp”, a informat Prefectura Hunedoara.

Trenurile vor circula pe acest interval cu restricţie de viteză de 30 km/h, a informat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Echipele feroviare au finalizat prima etapă a operaţiunilor de intervenţie între staţiile Băniţa şi Merişor prin ridicarea locomotivei şi a vagoanelor răsturnate, refacerea în totalitate a liniei de cale ferată, a liniei de contact şi a suprastructurii podului. În paralel cu reluarea traficului feroviar pe un fir, se vor desfăşura în continuare lucrările de reparaţii la linia de cale ferată şi la suprastructura podului şi pe firul II.

„În toată această perioadă, peste 100 de feroviari din cadrul diviziilor linii, electrificare şi intervenţii Timişoara, Craiova şi Braşov au lucrat în ture, 24 de ore din 24 de ore, pentru restabilirea traficului pe acest interval, iar pentru asigurarea continuităţii transportului feroviar pe Valea Jiului, CFR SA a pus la dispoziţia călătorilor mijloace auto între staţiile Petroşani - Pui. Utilaje cu care s-a intervenit au fost trei trenuri de intervenţie cu macara de 250 tf şi 125 tf, trei drezine pantograph, două utilaje multifuncţionale cu deplasare mixtă rutier/feroviar, două utilaje de tip buldo-excavator şi utilaje de mică mecanizare.

Locomotiva deraiată a fost ridicată (CFR Infrastructură)

Circulaţia feroviară pe secţia CF Petroşani şi Simeria a fost închisă, sâmbătă 8 aprilie 2017, din cauza deraierii unui tren privat de marfă între staţiile Băniţa şi Merişor. Accidentul este anchetat de o comisie mixtă Procuratură/AGIFER, a informat CFR SA.

image

Cronica tragediei
Sâmbătă,  în jurul orelor 14:30, un tren de marfă a deraiat între staţiile CFR Băniţa şi Merişor, în apropiere de Petroşani, iar doi oameni, un mecanic de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 58 de ani au murit. Cei doi conduceau o garnitură cu 16 vagoane, aparţinând operatorului privat Unicom Tranzit, o societate înregistrată în Ilfov. Se deplasau dinspre Petroşani spre Simeria, iar scurt timp după ce trenul a părăsit gara Petroşani şi înainte de a intra în staţia Merişor, mecanicul trenului a anunţat defecţiuni la sistemul de frânare. A alertat impiegatul din următoarea gară, Merişor, că nu mai poate controla frânele garniturii şi că trebuie să i se facă loc pe linie.

image

„N-au avut frâne şi au comunicat prin staţie să le fie lăsată calea liberă“, a confirmat Adrian Bozdog, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara. Într-o coborâre lină, cu o declivitate de 16 – 17 la mie, urmată de o curbă, trenul a deraiat. Locomotiva în care se afau cei doi mecanici a sărit de pe şine şi s-a înfipt în terasament, chiar pe viaductul construit peste pârâul Merişor şi DN 666.

Potrivit reprezentanţilor ITM Hunedoara, în momentul producerii accidentului, garnitura avea o viteză de 95 de kilometri pe oră.

Tren deraiat pe magistrala Petroşani - Simeria


Patru vagoane s-au prăbuşit de pe pod, în zgomote infernale, de la o înălţime de peste 10 metri. Mai multe echipaje de urgenţă, formate din peste 20 de pompieri, 15 poliţişti şi şase jandarmi, s-au deplasat la locul accidentului. „Din nefericire, mecanicul trenului, în vârstă de 66 de ani, şi ajutorul acestuia nu au supravieţuit. Pătrunderea echipelor de salvare în locomotivă s-a putut realiza în siguranţă doar după ce linia de înaltă tensiune a fost decuplată“, a informat Anemona Doda, de la Centrul Judeţean de Comunicare şi Informare Publică.

image

Din cauza trenului deraiat, circulaţia pe ruta Simeria – Petroşani în zona Merişor a rămas blocată. „Din datele centralizate până la această oră rezultă ca infrastructura feroviară este distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de aproximativ 200 de metri”, au informat reprezentanţii CFR SA.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Detalii înfiorătoare din trenul deraiat: mecanicii au alertat înainte de a muri că garnitura nu mai avea frâne

Mecanicii trenului marfar cu 16 vagoane, care a deraiat în apropiere de Petroşani, anunţaseră prin staţie defecţiuni la sistemul de frânare al locomotivei, susţin surse din rândul anchetatorilor. Cei doi au murit striviţi între fiarele garniturii, după ce marfarul a ieşit de pe şine, deasupra viaductului peste DN 666, iar mai multe vagoane s-au prăbuşit în râpă.

Un tren de marfă s-a prăbuşit la Hunedoara într-o prăpastie adâncă de 10 metri. Dosar penal pentru ucidere din culpă, după ce doi mecanici au murit

Un tren de marfă format din 16 vagoane, aparţinând unui operator privat, a deraiat, sâmbătă după-amiază, între staţiile Baniţa şi Merişor, din judeţul Hunedoara. Aaccidentul feroviar s-a produs în zona unui viaduct, iar şase vagoane şi locomotiva trenului au căzut într-o râpă.

Marfarul morţii putea provoca un dezastru mult mai mare. Mecanic de locomotivă: „Trenul avea cel puţin 70 de kilometri pe oră la impact”

Anchetatorii tragediei feroviare petrecute sâmbătă s-au ferit să ofere concluzii asupra împrejurărilor în care trenul a deraiat şi a cauzat moartea celor doi mecanici. Deraierea marfarului cu 16 vagoane a dat naştere mai multor controverse. Barbu Bărbulescu, un mecanic CFR din Hunedoara, susţine că zona tragediei este cu adevărat riscantă, iar viteza de rulaj a garniturii putea depăşi 80 de kilometri pe oră.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite