Primul pod dintre România şi Moldova, reabilitat după Revoluţie. A fost construit în 1949

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa: Facebook / Ionel Scrioşteanu
Sursa: Facebook / Ionel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a anunţat, miercuri, 6 aprilie, că fost convocată recepţia la terminarea lucrărilor de reabilitare a podului rutier de frontieră, peste râul Prut, între localităţile Giurgiuleşti (Republica Moldova) şi Galaţi (România).

Podul dintre cele două state a fost reabilitat la finalul anului 2021, iar finalizarea lucrărilor a fost anunţată de antreprenor cu 2 luni înainte de termenul prevăzut în contract. 

Podul, cu o lungime de 125 m, a fost construit în anul 1949. 

„Lucrările de reabilitare au constat în consolidarea grinzilor cu zăbrele, sablarea şi vopsirea tablierului, reparaţii la placa de beton armat de susţinere a podului, protejarea cu diguri a picioarelor podului, refacerea căii carosabile şi a celei pietonale, amplasarea unor parapete noi, precum şi efectuarea de lucrări de reabilitare/reparaţii la racordări cu terasamentele”, a precizat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

Podul rutier Galaţi – Giurgiuleşti contribuie la fluidizarea traficului între România şi Moldova, la asigurarea mobilităţii, precum şi la facilitarea comerţului pe pieţele interne şi internaţionale. De asemenea, sporeşte rolul ca legătură între statele Uniunii Europene-UE şi Ucraina. Valoarea lucrărilor, de circa 8 milioane lei, a fost asigurată în totalitate de Guvernul României.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO

Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite