Piesele auto care se uzează cel mai repede. Ce este solenoidul şi cum poate bloca pornirea motorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Coşmarul oricărui şofer este să îşi vadă maşina pe butuci. Din păcate, acest lucru se întâmplă destul de frecvent, în special din cauza anumitor piese, care se strică destul de des. Verificarea constantă a acestor componente va ţine maşina departe de probleme, iar proprietarul nu va fi nevoit să cheltuie constant bani pentru remedierea defecţiunilor.

Există piese auto care nu se strică aproape niciodată şi piese care se strică destul de constant şi repede, generând costuri mari. Vă prezentăm mai jos componentele auto care necesită o atenţie constantă, astfel încât să  evitaţi vizitele dese la service şi cheltuielile inutile.

Electromotorul

Electromotorul are rolul de a ajuta la pornirea motorului. ”Mai este denumit şi demaror în limbajul comun şi este compus dintr-un motor electric şi un solenoid. Cel care se strică cel mai des este solenoidul, ceea ce duce la dificultăţi la pornirea motorului. Solenoidul este o bobină cilindrică de fir metalic, cu spire în planuri perpendiculare pe axa bobinei şi echidistante, folosită pentru a produce în interiorul ei un câmp magnetic când este străbătută de un curent electric. Când această bobină nu mai funcţionează corespunzător, motorul nu mai porneşte”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi. 

Un electromotor nu costă foarte mult şi nu se uzează foarte des, mai ales dacă maşina este pornită corect, însă este bine să fiţi atenţi la modul în care funcţionează, iar la cel mai mic semn   că sunt probleme la pornirea motorului, este indicat să mergeţi la service pentru o verificare de rutină.

Injectoarele

Injectoarele nu creează probleme de regulă, însă acest lucru depinde foarte mult de calitatea carburantului cu care este alimentată maşina. Dacă mai adăugăm la asta şi faptul că schimbarea filtrelor de benzină nu este o practică obişnuită la noi, injectoarele se pot uza extrem de rapid, iar costul acestora poate fi destul de piperat.  Pentru a nu avea dureri de cap, este recomandat să alimentaţi întotdeuna maşina cu carburant de cea mai bună calitate şi să nu ajungeţi nici măcar în situaţia de a fi nevoiţi să curăţaţi injectoarele.

Alternatorul

Alternatorul este una dintre piesele auto care se strică foarte rar. Chiar şi aşa, este indicat ca cel puţin o dată la doi ani să faceţi un test într-un service specializat, pentru a verifica dacă alternatorul funcţionează în parametrii optimi. ”Alternatorul este un motor electric care are rolul de a produce curent, fiind practic un generator de energie pentru autovehicul. Sunt cazuri, ce-i drept puţine, în care alternatorul se strică şi nu mai poate fi reparat, astfel că este necesară achiziţia unuia nou”, punctează Florin Marin Bogdan.

Toba

Orice şofer ştie că cele mai multe probleme la evacuarea gazelor maşinii sunt date de toba finală a maşinii, care când se strică, produce un zgomot extrem de enervant. O variantă este achiziţia acestei componente auto din inox, deoarece este mai rezistentă în timp. Toba finală va necesita însă înlocuirea constantă, deoarece se uzează pe fondul condensul generat de motor şi de astuparea în timp a găurilor de evacuare cu funingine generată de ardere şi alte impurităţi.

Ambreiajul

Ambreiajul este o componentă extrem de importantă a maşinii, care este însă neglijată de mulţi conducători auto. Pentru că şofează greşit, ambreiajul se strică destul de des, iar şoferii în cauză consideră că este normal să schimbe destul de des ambreiajul. ”Orice ambreiaj, indiferent de maşină, se va uza extrem de rapid dacă şoferii uită piciorul pe pedală la semafoare sau când demarează cu viteză foarte mare de pe loc. Dacă maşina nu este forţată inutil, ambreiajul nu va reprezenta aproape niciodată o problemă pentru proprietarul maşinii”, concluzionează Florin Marin Bogdan.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite