Pe strada Basarabiei/Şine „SH” pentru tramvaie tot la mâna a doua
0
Soluţia a fost adoptată pe ultima sută de metri de către edili pentru a se putea respecta termenul limită de finalizare a proiectului ISPA. Cât de sigure mai pot fi şinele vechi şi uzate, folosite peste 40 de ani, nu a putut să ne spună nici măcar Genica Totolici, directorul SC Transurb SA.
Când nu-i cap, vai de investiţii! Zicala se potriveşte cum nu se poate de bine în cazul străzii Basarabiei (tronsonul cuprins între Domnească şi Baia Comunală), recent reabilitată în cadrul programului ISPA.
Bâlbâiala edilitară
În urmă cu două săptămâni, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco anunţa în cadrul unei conferinţe de presă că respectivul tronson va mai rămâne închis încă trei luni. Motivul: constructorul Vega şi reprezentanţii consultantului ISPA au realizat că liniile de tramvai nu mai pot fi folosite în condiţii de siguranţă şi este necesară înlocuirea lor.
După ce s-au schimbat reţelele de canalizare, s-a constatat că liniile de tramvai sunt din anii ’70, iar traversele de lemn care le susţineau sunt afectate. Pentru că şinele de tramvai din depozitul Transurb sunt foarte vechi şi deteriorate, Primăria trebuia să lanseze o comandă unui furnizor de şine de tramvai din Austria.
Problema este că respectiva comandă ar fi fost onorată în două luni, iar termenul limită de finalizare a lucrărilor ISPA (apă şi canalizare) este 31 iunie. Da de ce nu s-or fi gândit din vreme marii noştri specialişti care au diriguit proiectul ?!
Presate de timp, autorităţile locale au găsit ca soluţie de compromis remontarea unor şine vechi. „Se întârzia foarte mult cu lucrările şi nu se mai putea respecta termenul din contract aşa că am luat decizia să folosim şinele scoase de pe strada Ana Ipătescu”, a spus viceprimarul.
Chiar şi în aceste condiţii, strada Basarabiei nu va putea fi finalizată la timp. Niţă Podaru, directorul tehnic al SC Apă Canal, susţine că va trebui făcută o verificare amănunţită a vechilor şine pentru a se reduce riscul utilizării lor.
„Deoarece nu este nouă, va trebui să facem o reverificare. Nu putem spune cu exactitate cât vor dura lucrările. Probabil că se va mai întârzia cu câteva săptămâni”, a spus acesta.
Soluţie de avarie!
Cât de funcţionale sunt aceste linii de tramvai nu a putut să ne spună cu exactitate nici măcar directorul SC Transurb.
„Şinele sunt de pe Ana Ipătescu. Ştiu că sunt într-o stare buna, dar nu vă pot spune cât de bune sunt. Calea de rulare este in proprietatea Primăriei, iar noi o avem doar în concesiune ", ne-a declarat Genica Totolici.