Şoseaua Ploieşti-Paşcani, cu o lungime de 355 kilometri, a fost promovată de la drum expres la autostradă. Ce argumente aduc specialiştii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostradă din România Sursa arhivă
Autostradă din România Sursa arhivă

Realizarea unui drum de mare viteză care să lege Muntenia de Moldova face noi paşi. Cu o lungime totală de peste 355 km, drumul menit să preia traficul rutier de pe DN 2 E85, unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului la nivel naţional, dar şi foarte multe accidente rutiere, este la fază de studiu de fezabilitate.

Deşi s-a discutat foarte mult dacă această şosea de mare viteză Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani să fie un drum expres, elaboratorii studiului de fezabilitate consideră că e mai bine să fie autostradă.

Argumentul este că în drum expres este doar o şosea cu patru benzi, pe când o autostradă presupune cel puţin două benzi pe sens, benzi de urgenţă, precum şi spaţii de demarcare pe mijloc.

„În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Naţional de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploieşti - Paşcani”, potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Imagine indisponibilă

În acest sens, a fost realizată şi o analiză care a avut la bază prognozele de trafic la nivelul reţelei naţionale, fiind oferite date esenţiale pentru stabilirea si fundamentarea categoriei de drum.

„Studiul menţionat urmează a fi supus analizării si aprobării JASPERS şi va sta la baza documentaţiei necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuţie a obiectivului”, potrivit CNAIR. 

Astfel, ultimul cuvânt îl va avea JASPERS, consultantul Comisiei Europene de unde se aşteaptă cofinanţarea în mare parte a întregului proiect.

Realizarea studiului de fezabilitate beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Anul trecut, specialiştii în domeniu de la CNAIR au arătat după o şedinţă la Focşani că mai devreme de 2025 nu se va circula pe drumul care se proiectează acum, în cea mai optimistă varianţă, presupunându-se că toate etapele vor merge şnur. 

Pe aceeaşi temă: 

Moldova va avea autostradă între Ploieşti şi Paşcani, nu drum expres

VIDEO Şantierul podului peste Dunăre, cel mai scump din România. Imagini inedite din dronă, cu stadiul lucrărilor

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite