Transportatorii boicotează activitatea în Portul Constanța: nu mai ridică niciun container cu marfă

0
Publicat:

De când a început războiul din Ucraina, multe dintre mărfurile care erau înainte operate la Odessa sunt operate în România, provocând  nenumărate probleme pentru transportatorii români și, evident, foarte multe nemulțumiri. 

Protestul transportatorilor Sursa foto Antonia Ispas
Protestul transportatorilor Sursa foto Antonia Ispas

Mii de containere așteaptă, zile întregi, pentru a fi ridicate de transportatori iar răbdarea celor care au afaceri în domeniu, a ajuns la capăt. Oamenii spun că, după ce că așteaptă cu zilele, formând cozi la intrarea în port, pentru o programare în terminal, după ce o primesc în sfârșit au doar 60 de minute la dispoziție să se prezinte să ridice containerele. 

Acum, au ajuns la protest: transportatorii au anunțat că de vineri, 22 decembrie,  trag toate camioanele, pe dreapta. Totul după ce li s-a adus la cunoștință că, de la data de 1 ianuarie 2024, pentru fiecare TIR care intră în terminal se va percepe o de 10 euro. Asta în condițiile în care transportatorii plătesc deja o taxă, de 45 de lei pe zi/ mijloc de transport pentru a intra cu tirurile în Portul Constanța Sud Agigea.

Protestul transportatorilor Sursa foto Antonia Ispas
Protestul transportatorilor Sursa foto Antonia Ispas

Deja reprezentanții a 80 de firme de transport au semnat tabelul celor care refuză să mai ridice containerele cu marfă din terminal.

„Această taxă se plătește și în alte porturi europene și eu aș fi de acord să o plătesc. Însă acolo primești un PIN (o programare cu prioritate), ți se asigură niște facilități. Aici nu. Ei sunt depășiți numeric, de situație, de volum, din cauza fluxului mare de mărfuri, din cauza războiului. Ucrainienii sunt de 4‑5 ori mai mulți ca noi", a declarat un transportator.

„Marea majoritate a transportatorilor a decis încetarea activității, mai exact prin nepreluarea comenzilor de transport. Fiecare camion care va intra în terminal va trebui să achite o taxă de 10 euro, ceea ce ne crește chetuielile cu mii de euro. Am încercat să punem această cheltuială în sarcina companiilor care aduc marfa, nu au fost de acord. Beneficiarii mărfurilor nu sunt de acord cu această taxă, am mai rămas noi care pierdem timp, la fiecare comandă și acum pierdem și bani", spune un alt transportator.

Oamenii au reclamat situația la Administrația Porturilor, însă li s-a răspuns că ei nu fac legi și nu pot interveni în contracte comerciale între părți. Așa că transportatorii cer acum ajutorul Guvernului pentru a interveni în această situație pe care o considera nelegală.

Reprezentantii terminalului au precizat că această taxa va fi folosită pentru reabilitarea tramei stradale, distruse de nenumăratele mijloace de transport. 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite