Pe ruta Constanţa-Mangalia, trenul va circula cu o viteză de 160 km/h. CFR a desemnat firma care va face studiul de fezabilitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
buzau

CFR SA a desemnat firma care va elabora oferta câştigătoare pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Electrificarea şi reabilitarea liniei CF Constanţa – Mangalia.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L. - I.S.P.C.F. S.A, câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării şi modernizării liniei de cale ferată Constanţa- Mangalia, pe o distanţă de 43 kilometri pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de circulaţie de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară a Asociereii BAICONS IMPEX S.R.L. - I.S.P.C.F. S.A a fost de 7.770.000 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preţ.

Obiectivele specifice ale programului sunt creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h, creşterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie şi modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv.  

Valoarea totală estimată a contractului este de 12.023.503,80 RON fără TVA, iar sursa de finantare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030. Durata contractului este de 9 de luni.

În prezent, distanţa de la Constanţa la Mangalia se parcurge în aproape două ore. Inaugurată în anul 1938, calea ferată către sudul litoralului (în 1927 s-a inaugurat reţeaua Constanţa-Eforie Sud) a fost considerată elementul cheie pentru dezvoltarea turismului. Doar că, în ultimele decenii, nu s-au mai realizat nici un fel de investiţii majore. Întârzierile foarte mari cauzate de neelectrificarea liniei, vechimea ei, lipsa aerului condiţionat, faptul că se circulă pe un singur fir, peroanele care sunt în multe locuri impracticabile, au făcut ca turiştii să evite trenul şi să aleagă transportul rutier.

Vă mai recomandăm:

Transportul pe calea ferată spre sudul litoralului, un prim pas către modernizare

Patron de agenţie de turism: „Trebuie să moară două generaţii pentru ca litoralul să scape de haina comunistă“

Costineşti, vara lui 1991. Cum arăta Staţiunea Tineretului în vremurile bune, când nu era o groapă de gunoi VIDEO

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite