Bani europeni pentru amenajarea turistică a intrării în Portul Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Traseul care duce la Poarta 1 va fi refăcut pentru a decongestiona traficul rutier şi a înlesni vizitarea centrului vechi al oraşului.

Zona de acces în Portul Constanţa va fi modernizată în acest an în cadrul unui proiect general susţinut de Comisia Europeană a cărui valoare totală este de 17,7 milioane euro, care trebuie să crească parteneriatul între port şi oraş, prin crearea unui oraş-port durabil şi sănătos.

Prin „Civitas Portis Port“, traseul urban din preajma Porţii 1 (Vraja Mării-Cazino) va fi regândit pentru a facilita legătura portului cu oraşul. La ora actuală, strada Termele Romane - singura arteră rutieră pentru transportul în comun, ce este croită printre vestigii arheologice - este strangulată la orele de vârf şi mai ales în sezonul turistic. Drumul public coboară în pantă spre Poarta 1, fiind format din două benzi pe care circulă autoturismele, autobuzele şi pe care, mai nou, se parchează neregulamentar. În paralel cu acest drum există, pe lângă gardul portului, o altă cale circulabilă (Valea Portului) pe care se parchează gratuit.

În planul de modernizare a zonei, drumurile vor fi lărgite, numărul de benzi va fi mărit, iar parcarea amenajată va fi cu taxă, având un tarif special pentru angajaţii din port. Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC), responsabilă de incinta portuară, va reface spaţiile de la accesul în port, unde este actualmente un post de control cu sistem de bariere supravegheat video, un ceas nefuncţional şi un chioşc alimentar. Poarta 1 va avea un mic monument înalt de câţiva metri, în forma unei vele, inspirat de Măiastra lui Brâncuşi, ce va străjui intrarea. Lucrările portuare vor demara la finele lui martie. 

Nicolae Dan Tivilichi şi Decebal Făgădău Foto Sînziana Ionescu

image

Capătul de linie RATC va fi reamenajat, la Vraja Mării va fi înfiinţată o parcare pentru autocare, iar scheletul clădirii de birouri de la intrarea pe dig va fi acoperit cu o pânză, dacă proprietarul nu va continua construcţia abandonată de ani de zile. „Imobilele lăsate în paragină vor fi supraimpozitate de 4-5 ori, sunt 25 hotărâri de consiliu local pe care le vom vota în aprilie, în acest sens“, a mai spus primarul Făgădău. 

Terminalul de pasageri al portului, unde acostează navele de croazieră, va fi legat de Piaţa Ovidiu prin transport electric, un minicar care să ducă turiştii străini în zona turistică a oraşului. În viitor, şi zona Gării va avea acces direct cu Poarta 1, printr-un alt program edilitar intitulat „Artera“. Lucrările edilitare vor fi căute de Confort Urban.

Primarul Decebal Făgădău promite că până în 2020, Constanţa va arăta altfel şi se va bate pentru a redeveni a doua forţă a României. „Constanţa nu mai este un pol al sărăciei şi va redeveni a doua putere economică a României. În loc să căutăm să căutăm spaţii pentru a crea parcuri industriale, ne-am putea concentra pe dezvoltarea platformei portuare. În Constanţa, şomajul este scăzut, numai cine nu vrea nu găseşte de muncă“, a spus edilul-şef.

Nicolae Dan Tivilichi, managerul general APMC, a precizat că Portul Constanţa va cunoaşte dezvoltarea de perspectivă aşteptată de întreaga comunitate. Masterplanul portuar a fost refăcut eliminându-se direcţia turistică pe care o dorea Radu Mazăre, care voia ca în incinta portului să existe terase comerciale, spaţii de agreement şi chiar rezidenţiale.

Schiţă de proiect - Poarta 1 Port Constanţa Sursa APMC 

image

Tivilichi a dat asigurări că obiectivul strategic de la graniţa Uniunii Europene şi a NATO îşi va păstra destinaţia industrială, la un standard competitiv, după modernizările la care a început să se lucreze: dragajul acvatoriului pentru investiţii, construirea unei dane de mare adâncime, schimbarea reţelei de apă şi canalizare, precum şi a celei electrice. Portul Constanţa va avea inclusiv o hartă cadastrală. „Planul amplu de modernizare depăşeşte suma de 60 milioane euro, noi refacem infrasuctura, dar suprastructura este datoria operatorilor portuari care trebuie să investească pentru a obţine performanţă“, a declarat managerul general APMC. 

Pe aceeaşi temă: 

Noul orar al Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu pentru anul 2017

Câteva zeci de persoane au protestat la Constanţa, nemulţumite de administraţia locală

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite