„Tatăl ADN-ului”, James Watson, vine la Cluj-Napoca. Laureatul premiului Nobel va vorbi despre descoperirea care a schimbat medicina

James Watson a descoperit structura ADN-ului. FOTO: prowhiteparty.files.wordpres

James Watson, laureat al premiului Nobel în 1962 pentru participarea sa la descoperirea structurii moleculare a acizilor nucleici, va ţine, zilele acestea, un curs la Şcoala de vară transilvăneană de neuroştiinţe experimentale.Aceasta după ce în urmă cu câteva zile un alt laureat de Nobel, Stefan Hell, a primit DHC de la UBB.

La câteva zile după ce Stefan W. Hell., laureat al Premiului Nobel pentru Chimie în 2014, a primit marţi titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii Babeş-Bolyai, un alt premiat cu celebra distincţie vine la Cluj-Napoca. James Watson a primit premiul Nobel în 1962 pentru participarea sa la descoperirea structurii moleculare a acizilor nucleici (ADN, ARN) şi a semnificaţiei acestora pentru transferul informaţiei în organismele vii. El va fi unul dintre cadrele didactice care va ţine cursuri studenţilor de la Şcoala de vară transilvăneană de neuroştiinţe experimentale, organizată de către Institutul Român de Ştiinţă şi Tehnologie la Lacul Ştiucii, în judeţul Cluj, în perioada 1-19 iunie 2016.

Cine este James Watson

James Dewey Watson (n. 6 aprilie 1928) este un genetician, biolog şi zoolog american. A studiat la Universitatea din Chicago şi Universitatea Indiana, apoi a lucrat în Cavendish Laboratory al Universităţii din Cambridge (Anglia). Aici a descoperit, în 1953, în colaborare cu Francis Crick, structura ADN. Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină a fost acordat în 1962 lui Francis Crick, James Watson şi Maurice Wilkins „pentru descoperirile lor privind structura moleculară a acizilor nucleici şi semnificaţia sa pentru transferul de informaţie în materia vie”. Într-un articol din The New York Times se arată că structura DNA este considerată una dintre cele mai importante descoperiti ştiinţifice ale secolului XX, care au determinat apariţia biologiei moleculare şi a dus la evoluţii importante în meedicină. Laureatul premiului Nobel va avea, sâmbătă, 4 iunie 2016, de la ora 16, în Aula Magna a Universităţii Babeş-Bolyai, o prezentare publică despre descoperirea structurii elicoidale a ADN-ului de către James Watson şi Francis Crick, informează Făclia de Cluj.

Cluj-Napoca