Începe modernizarea şoselei de acces în Călăraşi. DJ 306A a primit autorizaţie de construire

0
Publicat:
Ultima actualizare:
calarasi sosea

Modernizarea drumului judeţean 306 A, prin care se face intrarea în oraşul de pe malul Borcei, a fost deblocată. Primaria Călăraşi a emis autorizaţia de construire pentru repararea şoselei care pune în pericol siguranţa şoferilor.

Lucrările de reabilitare la drumul SIDERCA, începute anul trecut vor fi reluate, iar onvestiţia în valoare de 6 milioane de lei este suportată de Consiliul Judeţean Călăraşi.

„Primăria Municipiului Călăraşi, prin documentul administrativ cu nr.273 a emis autorizaţia de construire pentru îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a drumului judeţean 306A, în vederea asigurării accesului în municipiul Călăraşi.

Astfel, Consiliul Judeţean Călăraşi demarează proiectul de modernizare a drumului SIDERCA care la această oră, din cauza stării degradabile în care se află, nu asigură siguranţa participanţilor la trafic”, a explicat Vasile Iliuţă, preşedintele CJ Călăraşi.

Lucrările la DJ 306 A, drum din incinta Siderca, prin care se face intrarea în Călăraşi, au fost sistate în august 2019 din cauza lipsei autorizaţiei de construire. Conflictul dintre Primăriei şi CJ Călăraşi care s-au acuzat reciproc a luat sfârşit zilele trecute. În urmă cu un an, modernizarea drumului a fost ăncepută, însă utilajele au fost oprite la scurt timp.

Reparaţiile la DJ 306 A, drum din incinta Siderca, prin care se face intrarea în oraşul de pe malul Borcei, venind dinspre Bucureşti, pe DN3, vizează printre altele şi lărgirea carosabilului pe patru benzi.Constructorul, SC Drumuri şi Poduri SA, subordonat Consiliului Judeţean Călăraşi, a estimat că lucrările se vor derula pe o perioadă de aproximativ 3 luni. Valoarea modernizării drumului de 1,4 km este de 6 milioane de lei.

“Reparăm acest drum cu îmbrăcăminţi bituminoase uşoare, conform legislaţiei în vigoare. Vom lărgi la 4 benzi, drumul având o lungime de 1,4 km. Cheltuielile sunt estimate la 6 milioane de lei. Predarea amplasamentului s-a făcut către către SC Drumuri şi Poduri SA, iar lucrarea va fi realizată în 3 luni.

Aceste drum modernizat va fi dotat şi cu un sens giratoriu în intersecţia de la Donalam pentru a delimita fluenţa circulaţiei către această societate. Partea carosabilă a drumului se va lărgi la 14 metri şi va fi încadrată de câte o zonă verde de 1,5 metri precum şi de piste pentru biciclişti.

Reţea europeană de transport

În prezent, transportul rutier pe acest sector de drum nu asigură deschiderea necesară unei cooperări transfrontaliere şi conectarea judeţului Călăraşi şi implicit regiunilor adiacente, la reţeaua europeană de drumuri. "Un element important al dezvoltării economico-sociale este conectarea Călăraşiului la magistrala IV de transport rutier, europeană.

Totodată, una dintre posibilităţile pentru atragerea investitorilor este crearea unei infrastructuri de transport care să realizeze descărcarea fluxurilor ridicate de trafic (sezon estival, week-end sau interdicţii pe alte rute care leagă Ucraina de sud – estul Europei-coridorul Pan European de transport IV) din DN21 către DN3 pentru a asigura rezolvarea acestei probleme deosebit de importante pentru participanţii la trafic din judeţele Ialomiţa şi Călăraşi, precum şi pentru cei aflaţi în tranzit, a explicat Vasile Iliuţă.

Vă mai recomandăm şi:

Noi restricţii dure: Deplasările pe timpul nopţii, interzise. Masca, obligatorie peste tot. Magazinele se închid la ora 21:00

Adrian Mititelu, condamnat definitiv la 3 ani de închisoare cu executare. Patronul „U” Craiova: „Mă duc să fac puşcărie nevinovat”

Călăraşi

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite