STUDIU Cum a ajuns Bucureştiul primul în Europa la aglomeraţia din trafic. Doar două Capitale mondiale sunt mai aglomerate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Conform  producătorului de sisteme de navigaţi, bucureştenii pierd zeci de minute zilnic în trafic
Conform  producătorului de sisteme de navigaţi, bucureştenii pierd zeci de minute zilnic în trafic

Bucureştiul este cel mai aglomerat oraş din Europa şoferii de aici petrecând aproximativ 10 zile pe an în maşină blocaţi în trafic. Asta arată un clasament întocmit compania TomTom, care este lider global în materie de navigaţie şi hărţi.

De altfel, TomTom arată că Bucureştiul este pe locul trei în lume, după Bangkok şi Mexico City, din punct de vedere al timpului petrecut în plus în trafic la ore de vârf. Concret, clasificarea realizată cu ajutorul datelor culese de dispozitivele GPS arată că în orele de vârf cei care tranzitează Bucureştiul au nevoie de aproximativ 50 de minute în plus pentru a parcurge aceeaşi distanţă în condiţiile unui trafic fluid. La capitolul nivelului general de aglomeraţie, capitala României este pe locul 5, după Mexico City, Bangkok, Jakarta şi Chongking, se mai arată în studiul producătorului de sisteme de navigaţie.

Infrastructura a fost ignorată

Aglomeraţia din Capitală este produsă de cele 1,3 milioane de vehicule înregistrate în Bucureşti, dar şi de zecile de mii care tranzitează zilnic oraşul. Specialiştii în infrastructură explică faptul că ne aflăm aici din punctual de vedere al traficului pentru că reţeaua de transport a „îngheţat” la nivelul anilor ’80. „S-a construit foarte mult fără ca cineva să se gândească că infrastructura trebuie îmbunătăţită, trebuie să ţină pasul. Nu avem drumuri, nu avem un transport în comun decent”, spune Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director al Asociaţiei Pro Infrastructură.

S-a deschis Park&Ride Stăuleşti

Pe acest fond, Ministerul Trasporturilor a deschis ieri terminalul Park&Ride-ul de la Străuleşti, unica parcare de acest tip din Bucureşti. „Terminalul multimodal facilitează accesul călătorilor la diferite moduri de transport: metroul, autoturism sau transportul în comun de suprafaţă pe liniile din Capitală sau din afara acesteia. 

O dată cu parcarea de 660 de locuri, a fost pus în funcţiune şi depoul cu o suprafaţă de 11000 mp şi 13 linii de garare şi reparaţii”, arată Ministerul Transporturilor.

Ciurea susţine însă că obiectivul din Străuleşti va avea un succes limitat. „În primul rând va fi accesat de prea puţină lume. Este vorba de cei care vin din Mogoşoaia şi, hai să spunem, Târgovişte. În plus nu are o infrastructură de transport în comun bine pusă la punct. E mai mult Park, dar fără Ride. Nu cred că se vor ocupa zilnic mai mult de 150-200 de locuri de parcare, taxate cu un leu pe oră”, este de părere Ionuţ Ciurea. 

Ionuţ Ciurea susţine că un astfel de obiectiv este foarte util dacă este pus unde trebuie. „Un Park&Ride ar fi foarte bun în cartierul Militari de exemplu, unde intră în Capitală autostrada A1 Bucureşti- Piteşti. Un alt loc unde ar avea succes imens un astfel de obiectiv este staţia de metrou Berceni, unde oamenii şi-au şi organizat ad-hoc un fel de Park&Ride”, arată specialistul.

Reţeaua de drumuri din Capitală totalizează 6.435 kilometri, iar cele mai aglomerate dimineţi sunt cele de luni şi marţi, cea mai liberă fiind cea de vineri. Seara aglomeraţia pe străzile Capitalei este cam la acelaşi nivel în toate zilele lucrătoare, mai arată studiul TomTom.

Modernizarea străzii Fabrica de Glucoză va dura cel puţin doi ani

Ministerul Transporturilor anunţă că, în curând, se termină lucrările de conexare a autostrăzii Bucureşti – Ploieşti (A3) la Şoseaua Petricani şi că circulaţia va fi deschisă. Cum lucrările de lăţire a străzii Fabrica de Glucoză sunt abia la început este de aşteptat ca, după deschiderea circulaţiei pe autostrada urbană traficul în zonă să fie unul de coşmar. „Lucrările sunt aproape finalizate pe tronsonul de la intrarea în Capitală a autostrăzii Bucureşti – Ploieşti (A3). Constructorul toarnă ultimul strat de asfalt, montează parapete, gardul de protecţie, consolele de iluminat, amenajează sensul giratoriu de pe strada Gherghiţei şi lucrează la amenajarea intersecţiei Petricani. În curând se deschide circulaţia", a anunţat Ministerul Transporturilor.

Directorul Asociaţiei Pro Infrastructură susţine că lucrările pe strada Fabrica de Glucoză care va prelua mare parte din fluxul de maşini de pe A3 vor dura ani buni. „Se va înregistra un ritm scăzut al lucrărilor din două motive. În primul rând constructorul Straco este în insolvenţă, nu dispune de lichidităţi şi va depinde de banii Primăriei Capitalei. Apoi, sunt necesare relocări de reţele de utilităţi şi unele dintre ele nici măcar nu sunt trecute în planuri. Şi nu vorbesc numai de cele ale Armatei sau STS, ci şi de unele făcute fără aprobări. Asta înseamnă timp pierdut şi bani suplimentari cheltuiţi. Modernizarea străzii Fabrica de Glucoza va dura, conform unei gândiri optimiste, doi ani”, a precizat Ionuţ Ciurea.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite