Păgubiții lui Robert Negoiță somați să își plătească ratele și facturile la apartamentele distruse
0Foștii locatari din cele 24 de apartamente care au ars în Complexul Confort City deținut de frații Negoiță, sunt somați să își achite în continuare facturile la curent și ratele la apartamente. De mai bine de șase săptămâni, ei trăiesc ca niște turiști în hotelurile deținute de cei doi frați. Incendiul a izbucnit în urma unui scurtcircuit la un frigider.
Chiar dacă apartamentele au fost mistuite în totalitate de flăcări, sinistrații din Complexul Confort City au primit zilele trecute un e-mail prin care sunt avertizați să plătească ratele la apartamentele distruse. „E-mailul sună foarte ameninţător. Reprezentanţii dezvoltatorului spun că, dacă nu plătesc la timp rata lunară, îmi vor percepe penalităţi conform prevederilor contractuale”, a povestit, pentru evz.ro, Daniel Popescu, unul dintre păgubiți.
Apartamente construite fără simț de răspundere
Fiecare familie în parte a primit de la reprezentanții pompierilor câte o scrisoare prin care sunt informați că cele 24 de apartamente au fost construite defectuos. Pompierii susțin că apartamentele de la etajul 11 „nu erau compartimentate cu elemente rezistente la foc” și au descoperit materiale combustibile în structura etajului”.
Revoltați, păgubiții anunță că îi vor da în judecată, săptămâna viitoare, pe cei care dețin complexul. Nu mai putem trăi în aceste condiţii. O să le cer şi daune morale, pentru că mie mi-au ars în incendiu toate amintirile mele, toate pozele, toate casetele. Numai am nimic”, spune Mihai Popescu, un alt păgubit.
Locatarii au fost mutați la hotel
Cu toate că nu mai locuiește în apartamentul său din ziua în care el a fost distrus, Daniel Popescu, susține că zilele trecute a primit o factură pentru achitarea energiei electrice consumată pe casa scării luna trecută. Daniel face parte din grupul locatarilor care plătea ratele direct la dezvoltator. „Contractul prevedea ca vânzătorul să-mi încheie poliţa de asigurare la 30 de zile de la predarea apartamentului, lucru pe care nu l-a făcut. Eu am văzut asta şi am mers la ei ca să închei poliţa, că expirase în martie 2012. Imediat după incendiu m-am dus să mi-o dea, însă persoana care se ocupa de asta mi-a zis că nu mai au poliţa. Prin urmare, conform contractului, ei nu mi-au reînnoit poliţa de asigurare”, susţine Daniel.
Daniel susține că a fost nevoit să îi trimită pe cei doi copii la părinți, deoarece la hotel sunt nevoiți să ducă o viață de turist. „Nu puteam locui cu copiii la hotel. Aşa că i-am despărţit. I-am trimis la părinţi. La hotel nu gătim. Ducem o viaţă de turişti, ne aflăm într-o delegaţie permanentă, în alt oraş”, zice Daniel.
Totodată, sinistrații se plâng că au fost contactați de angajații dezvoltatorului pentru a-și da acordul pentru renovarea apartamentelor distruse. Însă, ei nu doresc renovarea lor, mai ales după ce au văzut cum au fost construite imobilele.
Mai multe apartamente nu aveau asigurare
Ionuț Negoiță recunoaște că unele apartamente nu aveau asigurare, și susține că unele contracte prevedea o clauză în care scria că dezvoltatorul trebuie să facă polița de asigurare. De asemenea, el îi asigură pe cei care au fost păgubiți că o să reconstruiască toate apartamentele.
Totodată, el și
fratele său, Robert Negoiță -primarul sectorului 3- susțin că nu au nicio responsabilitate față de familiile sinistrate. „Înţeleg că sunt
supăraţi, că le-a luat casa foc. Să zică mersi că le-am propus
aceste soluţii, pentru că nu aveam nicio obligaţie faţă de
aceste persoane. O facem pentru că aşa vrem noi”, afirmă Ionuţ
Negoiţă.