Bucureștiul are, în premieră, o strategie pentru piste de biciclete. Primarul interimar promite 565 km de piste până în 2035
0Bucureştiul are, în premieră, o strategie clară dedicată infrastructurii pentru bicicliști, prin adoptarea Masterplanului Velo, care propune o rețea extinsă de piste până în anul 2035.

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat miercuri, 30 iulie, că orașul are, începând de acum, o strategie dedicată exclusiv pistelor pentru biciclete. Inițiativa vine după ce Consiliul General al Municipiului București a aprobat „Masterplanul Velo”, un document strategic ce pune bazele unei rețele moderne și extinse de infrastructură pentru bicicliști.
„De azi, Bucureştiul are pentru prima dată o strategie dedicată pistelor pentru biciclete! Consiliul General a aprobat astăzi Masterplanul Velo, documentul care pune bazele unei reţele moderne de infrastructură pentru biciclişti”, a transmis Bujduveanu într-un mesaj publicat pe Facebook.
Potrivit edilului, planul vizează integrarea pistelor de biciclete în rețeaua de transport a orașului, astfel încât acestea să asigure conexiuni eficiente între zonele rezidențiale și principalele puncte de interes ale Capitalei, cum ar fi locurile de muncă, școlile, instituțiile publice și centrele comerciale.
„Până în 2035, vom avea: 150 km trasee principale, 415 km trasee secundare, dar şi facilităţi esenţiale: rastele, parcări, reglementări clare, trasee sigure şi bine structurate”, a precizat Stelian Bujduveanu.
O modificare semnificativă adusă politicii de urbanism este aceea că, de acum înainte, orice investiție urbană va trebui să respecte prevederile Masterplanului Velo. În lipsa conformității cu acest document, proiectele nu vor primi autorizație de construire.
Autoritățile locale speră ca această strategie să încurajeze utilizarea bicicletei ca mijloc alternativ de transport, reducând presiunea asupra traficului auto și contribuind la îmbunătățirea calității aerului din Capitală.