Bucureşti: Amalia şi Ilie Năstase, divorţ de 7 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unul dintre cele mai mediatizate cupluri din România, Amalia şi Ilie Năstase, se destramă. După o relaţie de 14 ani, din care jumătate au fost căsătoriţi, Ilie, în vârstă de 63 de ani, şi Amalia, în vârstă de 34 de ani, au anunţat oficial că divorţează printr-o scrisoare şi vor împărţi averea de 7 milioane de euro.

Averea lui Ilie Năstase nu e deloc de neglijat. Conform Topului Forbes 500 miliardari, aceasta este estimată la 6-7 milioane de euro.

De când s-au căsătorit, în 2003, Amalia a devenit oficial „bancherul casei“, după cum se autodefinea fosta soţie a lui Ilie Năstase la discuţia pe care a avut-o cu revista „Money Express“ cu câteva zile înainte de anunţarea divorţului.

Potrivit revistei „Money Express“, „bancherul casei Năstase“, Amalia gestiona banii, iar la întrebările legate de cifre, Ilie Năstase recomanda o discuţie cu soţia sa.
În cei 18 ani cât a jucat tenis la nivel înalt, Ilie Năstase a câştigat aproximativ două milioane de dolari doar din turnee.

Contractele publicitare cu firme precum Nike, adidas, Head, Ford, Pepsi şi Volkswagen îi aduceau, când încă juca, şi 5 milioane de dolari pe an. După retragere, valoarea anuală a acestora scădea până la 2 milioane, după cum explica Amalia Năstase într-un interviu anterior.

El - cu notorietatea şi cu banii, ea - cu teoria de la ştiinţele economice
Numele lui Ilie Năstase a început să fie pomenit în mediul de business acum câţiva ani, după căsătoria cu Amalia. „Până una-alta am făcut o echipă bună- eu sunt structurată şi organizată, iar el a venit cu PR-ul specific pe care un nume ca al lui îl poate avea“, a explicat Amalia pentru „Money Express“, recunoscând că, dacă Ilie Năstase nu ar fi luat-o de soţie, ar fi rămas doar „o femeie oarecare“.

Cât crede Amalia că a contat că o cheamă Năstase?, se întreabă „Money Express“. „Evident că mulți mă cunosc datorită lui Ilie. Dar dintotdeauna am crezut despre mine că pot mai mult, că pot să fiu și altceva decât soția cuiva“. Numele i‑a facilitat „intrări“ la cel mai înalt nivel în lumea diplomatică sau de afaceri, lucru care a făcut‑o să se gândească la primul ei business: agenția de PR și organizare de evenimente Eventures, pe care a înființat‑o în noiembrie 2008, după ce căderea băncilor din America prevestea deja criza ce avea să vină.

Cu toate acestea, firma nu a dus lipsă de clienți. „Avem un portofoliu care și «pe necriză» ar fi foarte invidiat“, rezumă Amalia. Secretul: numele Năstase a reușit să atragă, indiferent de eveniment, oamenii pe care‑i dorea clientul. Într‑un singur an, Eventures a ajuns la o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro.

Însă fiecare reușită are un preț. În cazul Eventures, prețul a fost scandalul declanșat în jurul unui contract de publicitate încheiat cu Ministerul Turismului condus de Elena Udrea. Amalia Năstase a fost audiată de o comisie parlamentară, care trebuia să verifice dacă proiectul „Romania Land of Choice“ chiar a costat 88.000 de euro, cât a încasat Eventures pentru el de la stat.

Într‑un final, s‑a ajuns la concluzia că această colaborare a fost benefică pentru România, din perspectiva faptului că „Ilie Năstase este o celebritate la nivel mondial și se bucură de o bună reputație“. Cu sau fără contracte de la stat, veniturile agenției continuă să crească și anul acesta, chiar cu două cifre, estimează Amalia Năstase.

Experiența Eventures i‑a dat curaj să se implice, pe cont propriu, și într‑un al doilea business: în toamna lui 2009 a cumpărat 30% din High Fashion Concept, care deține magazinul Victoria 46, deschis în urmă cu trei ani de grupul elen Solmar.

Deși e doar coproprietar, Amalia pare acaparată cu totul de acest nou business: „Luxul e pentru mine ca și cum i‑ai da unui copil posibilitatea să lucreze într‑o fabrică de ciocolată. Nu m‑am imaginat niciodată aici, dar cărei femei nu i‑ar plăcea?“.

High Fashion Concept are acum trei magazine în București – cel de pe Victoriei 46 și două în Băneasa Shopping City –, iar Amalia Năstase spune că la sfârșitul lui martie va deschide, în urma unei investiții de un milion de euro, Victoria Man, tot pe Calea Victoriei. Amalia are în plan să deschidă magazine separate pentru cele mai bine vândute branduri din Victoria 46.

„Mă tentează și alte segmente de lux“, spune ea, precizând că se așteaptă ca businessul ei pe acest domeniu să‑i aducă, în maxim trei ani, venituri de cel puțin 10 mil. euro.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite