Bicicleta cu motor, soluţia economică pentru traficul aglomerat
0Un inginer le face bucureştenilor viaţa mai uşoară după ce le montează un motor pe ruda de la bicicletă. Bogdan Lupulescu a găsit soluţia deplasării rapide şi ieftine prin Bucureşti şi tot mai multe persoane presate de timp au apelat la serviciile lui.
Sătul să mai piardă ore în şir în trafic şi să-şi golească buzunarele la fiecare plin făcut maşinii, inginerul de 42 de ani şi-a combinat cunoştinţele de mecanică şi pasiunea pentru biciclete şi a găsit o soluţie salvatoare: bicicleta cu motor. „Pe o bicicletă normală nu mergi mai mult de cinci kilometri fără să oboseşti. Aşa poţi merge şi 15, 20 de kilometri şi nu ajungi transpirat", a spus Bogdan Lupulescu.
Merge şi cu 60 de km la oră
Totul porneşte de la o bicicletă standard. „Sunt diverse modele de biciclete pe care se poate monta motorul, inclusiv cele pliante. Aşa omul şi-o poate lua cu el în maşină dacă vrea să meargă în afara oraşului", a mai spus inginerul. Pe lângă greutatea bicicletei, odată cu monatrea motorului, vehiculul va cântări cu 10 kilograme în plus. Cu toate acestea, vehiculul nu îşi schimbă nimic din caracteristicile de mobilitate. „Se pot lua viraje de 90 de grade şi dacă este montat kitul", a precizat Bogdan Lupulescu. Uşor de comparat cu un scuter, bicicleta motorizată are totuşi câteva avantaje în plus. „Dinamica la bicicleta cu motor este diferită de cea a scuterului. În cazul unei pierderi a controlului, impactul este mult mai mare în cazul scuterului. În plus, te poţi strecura printre maşini, poţi merge şi pe pista de bicicletă cu ea, poţi străbate parcuri pentru a ajunge mai repede şi consumă doar doi litri de benzină la 100 de kilometri. La final, dacă vrei să ai doar o bicicletă poţi demonta motorul", a explicat bărbatul. Practic, cu un kit montat pe ruda bicicletei, bucureştenii pot circula cu o viteză mult mai mare, în orice anotimp. „O pot face să meargă la performanţa unui scuter. Pentru cei mai grăbiţi pot să fac modificări şi să o fac să meargă şi cu 60 de kilometri la oră. Funcţionează cât te ţine vremea", a precizat inginerul. Montarea motorului pe ruda bicicletei costă 150 de lei, iar kit-ul este 600 de lei. Cheltuielile sunt minime mai apoi.
Simplu şi rapid
Bicicleta motorizată poate fi însă şi un subiect controversat datorită faptului că bicicleta este unul dintre puţinele moduri de deplasare eco. „Chiar şi aşa, eu în trafic, pe o bicicletă de acest fel, stau mai puţin în spatele ţevilor de eşapament decât cineva într-o maşină, sau pe un scuter", a spus Bogdan Lupulescu. Acest avantaj a atras diverse persoane care au decis să experimenteze cea mai nouă cale de a străbate oraşul mai repede şi mai ieftin. „Cei care au ales să pună motor pe bicicletă sunt oameni disperaţi de maşină şi de costurile benzinei, oameni care au maşini cu consum măricel şi caută o soluţie mai ieftină, oameni care vor să stea mai puţin în trafic şi să ajungă mai repede la locul de muncă", a explicat inginerul. În doar patru ore, bicicletele lor au devenit mijloace de transport mai rapide şi mai rentabile. „Pedalezi doar când porneşti, apoi stai, nu trebuie să faci nimic. Este un motor foarte simplu, uşor de întreţinut, uşor de reparat", a spus bucureşteanul.