Terenul Aeroportului Braşov, la mâna Guvernului. Pista de 17 milioane de euro ar putea deveni inutilă
0După ce au făcut tot ce au putut pentru a „sabota“ Aeroportul Braşov (au dat aviz negativ Consiliului Judeţean când instituţia a vrut să se împrumute la banci şi nu a alocat niciun leu pentru aeroport deşi promisiuni electorale au fost multe), guvernanţii pot pune acum lacăt pe Aeroport.
Terenul de 200 de hectare pe care trebuie construit aeroportul a ajuns din nou în proprietatea Institutului Cartofului şi implicit a statului român. Fusese dat în folosinţă gratuită pe cinci ani cu condiţia ca aeroportul să se contruiască. Acum, Guvenrul trebuie să decidă dacă mai pune terenul la dispoziţia autorităţilor, mai ales că nu există nicio sursă de finanţare pentru aeroport. Braşovul ar putea rămâne doar cu o pistă în care s-au băgat 17 milioane de euro şi care în doi ani va fi praf dacă nu este folosită. Consiliul Judeţean aşteaptă acum o decizie din partea Guvernul şi ar dori ca terenul să fie acordat pe o perioadă de 15 ani. Până când nu se va lua o decizie nu se va mai investi nimic în viitorul Aeroport.
Aeropotul Braşov este o investiţie aşteptată de ani buni, dar până acum niciun guvern nu a dat vreun leu pentru finanţarea lui.Până acum doar pista Aeroportului a fost construită pe banii Consiliului Judeţean. A costat 17 milioane de euro. În septembrie instituţia a dorit să facă un împrumut pentru continuarea investiţiei, dar nu i s-a permis. Ministerul de Finanţe nu a dat aviz favorabil Consiliului Judeţean pentru un împrumut de 5 milioane de euro necesar continuării lucrărilor la Aeroport, deşi instituţia nu are un grad mare de îndatorare. Din aceşti bani trebuiau să se realizeze căile de rulare necesare investiţiei.
Aeroportul va fi profitabil
Pe lângă banii pentru căile de rulare, pentru finalizarea aeroportului mai este nevoie de 31 de milioane de euro pentru terminal şi turnul de control. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.
Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.