Oscar, şarpele hoinar, va ajunge în 10 şcoli din Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 13.000 elevi s-au înscris pentru a lua parte la „Oscar, şarpele hoinar”, versiunea campaniei TrafficSnake Game (TSG) în România.

Această iniţiativă a fost creată pentru a încuraja elevii, părinţii şi cadrele didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, atunci când se deplasează la şcoală.Campania se organizează în paralel, în 20 ţări europene, iar România ocupă primul loc după doi ani de desfăşurare, înscriind cel mai mare număr de şcoli, realizând economii importante de combustibili şi emisii de CO2.

„OSCAR, ŞARPELE HOINAR”a ajuns la cea de-a 3-a ediţie şi va debuta, ca şi în anii precedenţi, sub egida Săptămânii Europene a Mobilităţii. Cele 65 şcoli înregistrate vor juca TSG în perioada 19-30 septembrie, în 18 localităţi: Alba Iulia, Băbeni, Bistriţa, Blaj, Braşov, Bucureşti, Buzău, Câmpina, Făgăraş, Giurgiu, Iaşi, Mihăeşti, Moineşti, Ocnele Mari, Odorheiu Secuiesc, Predeal, Râmnicu Vâlcea şi Ulmeni.

Ca la fiecare ediţie, Municipiul Braşov a înscris cele mai multe şcoli şi cel mai mare număr de elevi, dintre cele 18 oraşe participante. Prin intermediul ABMEE, coordonator al campaniei la nivel local, „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” va ajunge în 10 şcoli primare, la peste 3.700 elevi: Colegiul Tehnic „Mircea Cristea”, Liceul „Andrei Mureşanu”, Şcoala Gimnazială nr. 2 „Diaconu Coresi”, Şcoala Gimnazială nr. 3 „Gheorghe Lazăr”, Şcoala Gimnazială nr. 6 „Iacob Mureşianu”, Şcoala Gimnazială nr. 9 „Nicolae Orghidan”, Şcoala Gimnazială nr. 13, Şcoala Gimnazială nr. 25, Şcoala Gimnazială nr. 27 „Anatol Ghermaschi” şi Şcoala Gimnazială nr. 30.

Rezultatele înregistrate de şcolile braşovene au atras şi înscrierea Liceului „Mihail Săulescu” din Predeal. Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare, precum şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic.

În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului zilnic de mişcare fizică recomandată. Un alt beneficiu provine din decongestionarea zonelor adiacente şcolilor. TSG îşi propune să combată o serie de percepţii negative privind siguranţa în trafic şi să promoveze modurile de deplasare sustenabile ca distractive şi sănătoase.

După primele două ediţii, „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” a înregistrat rezultate record – economii de 21.132 kg CO2 şi 122.861 km deplasări sustenabile (km care nu au mai fost parcurşi cu maşina):

TSG a generat schimbări de comportament nu doar în perioada campaniei, ci şi pe termen lung. Campania demonstrează că preferinţele elevilor pentru transportul sustenabil au crescut cu 19% faţă de nivelul de referinţă:

«Chiar şi acum, după atâta timp de la finalizarea campaniei, copiii îşi amintesc cu drag de Oscar, Şarpele Hoinar şi ne anunţă cu bucurie când se deplasează pe jos sau cu bicicleta spre şcoală, casă şi nu numai!» declară unul dintre cadrele didactice implicate în campanie. Rezultatele obţinute de fiecare şcoală sau la nivelul fiecărui oraş pot fi vizualizate pe site-ul oficial al campaniei.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite