O parte din planorul prăbuşit a fost ridicată din Masivul Postăvaru
0
Un elicopter al Ministerului de Interne a reuşit să ridică o bucată din epava planorului prăbuşit. Probele au fost duse la Bucureşti pentru expertiză.
După ce în ultimele două săptămâni vremea nu a permis ridicarea planorului, sâmbătă un elicopter al Ministerului de Interne a reuşit să ridice o bucată din planorul părbuşit. Este vorba de o parte mai uşoară a epavei. Întregul planor cântăreşte 300 de kilograme, iar elicopterul nu a avut puterea să recupereze toate bucăţile. Restul probelor urmează să fie ridicate săptămâna viitoare.Probele sunt însă foarte bine conservate şi au fost acoperite cu huse speciale pentru a nu fi compromise.După ce toate probele vor fi ridicate vor fi duse la Aeroclubul din Ghimbav şi ulterior la sediul Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS)din Bucureşti unde vor fi supuse unei expertize pentru stabilirea cauzei prăbuşirii.
Între timnp s-a stabilit că pilotul Mircea Crăciun a murit în urma rănilor suferite în accidentul aviatic. Trupul său a fost incinerat, iar cenuşa a fost împrăştiată pe munte. Familia a luta această decizie pentru că dorinţa pilotului a fost ca mereu să fie un spirit liber.
Pilot cu mare experienţă
Mircea Crăciun se afla la primul zbor cu planorul S-1 Revelation, care aparţinea unui prieten de familie. Avea 56 de ani şi era cel mai bun pilot român la zborurile de distanţă. Era legitimat la Aeroclubul Iosif Şilimon de la Ghimbav şi avea la activ peste 3000 de ore de zbor. În ziua în care a dispărut se antrena pentru un zbor de 1000 de kilometri, după ce reuşise deja unul de 700 de kilometri.